دیجیتال مارکتینگ چیست؟
تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی در چیست ؟
با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است و از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود. با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توان بازاریابی را به صورت نوین انجام داد. بسیاری از افراد این تصور را دارند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست و این دو با هم تفاوت دارند. به طور مثال کانال های رسانه ای در دیجیتال مارکتینگ شامل وب سایت، ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد. برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ مانند اپلکیشن های موبایل می توانند بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت به کار خود ادامه دهند. این قبیل کانال ها در حیطه بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. در کل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود اما بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت فعالیت دارد. به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی اینترنتی از روش های بازاریابی است که به عنوان زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.
چرا باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟
دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی مزایای غیرقابل انکاری دارد که استفاده از آن را به یک امر ضروری تبدیل کرده است. برخی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:
• دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف
شناخت مخاطب و نیازهای او یکی از مهمترین مراحل بازاریابی است اما این تازه آغاز کار است شما باید پیام متناسب با خواست و نیاز مخاطب را تهیه کنید و اگر تمام این مراحل را به درستی انجام دهید وارد سخت ترین مرحله کار یعنی رساندن پیام به مخاطب (که در اینجا بازار هدف و مشتریانتان هستند) میشوید.
دیجیتال مارکتینگ با ابزارهایی که در اختیار شما میگذارد کمک میکند ساده تر به مخاطب دسترسی پیدا کنید و پیامها را به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید.
• در اختیار قراردادن ابزارهای سنجش و اندازه گیری
پس از اجرای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال با کمک ابزارهای دقیق میتوان میزان موفقیت کمپین را سنجید پیش از این اندازه گیری دقیق کار دشواری بود و بعضا نیاز به هزینه های هنگفت داشت.
• قیمت مناسب
در مقایسه با شیوه های سنتی، هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین تر است و بازگشت سرمایه بیشتری را هم در پی دارد.
• امکانات متنوع تبلیغاتی
تنوع امکانات تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای هر دسته از مخاطبان میتوان پیام را به شیوه اثرگذار ارائه کرد.
• قابلیت بهبود سیستم در سریع ترین زمان ممکن
بهبود و ارتقای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و به همین دلیل به محض تغییر استراتژی میتوان آن را بهبود و ارتقا داد.
موارد فوق تنها بخشی از مزایای دیجیتال مارکتینگ هستند. یک تصور اشتباه در مورد انواع روش های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که این است : ارزان بودن، مهمترین مزیت آنهاست. در حالی که بازاریابی دیجیتال اگرچه این امکان را دارد که با روش های ارزان قیمت شروع شود، اما اگر بخواهیم به صورت اصولی و حساب شده به طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال اقدام بکنیم و برنامه ریزی استراتژیک مناسب داشته باشیم، با بودجه کم و محدود نمیتوانیم این کار را انجام دهیم. استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال، می تواند سینرژی مناسبی را جهت گسترش یک کسب و کار در اینترنت ایجاد نماید. به عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود.
ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟
موارد زیر، از تکنیک ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب میشوند:
1- بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو) Search Engine Marketing(
بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM مخفف شده عبارت انگلیسی Search Engine Marketing است و به بازاریابی کسب و کار شما در موتورهای جستجویی مثل گوگل میپردازد و به افزایش فروش کمک میکند. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش است : بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است.در SEM با استفاده از تکنیک های طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، کاربران سریع تر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند. ترافیک ارگانیک و خریداری شده مهمترین راهکارهای بازاریابی توسط موتورهای جستجو برای ارتقای سایت است. ترافیک خریداری شده یا Paid Traffic در مقابل ترافیک ارگانیک قرار میگیرد، زمانیکه به دلیل محتوای ارزشمند و توجه کاربران بازدید صفحه شما افزایش مییابد، حجم ترافیک به صورت ارگانیک ارتقا یافته و نیازی نیست برای ارتقای آن هزینه کنید. در مقابل زمانیکه برای افزایش ترافیک سایت هزینه ای پرداخت میکنید تا سایت شما هر چه سریع تر و بیشتر دیده شود ترافیک خریداری شده نامیده میشود.
بازاریابی موتورهای جستجو از هزینه نسبتا پایینی برخوردار است و به افزایش رضایت مخاطبان کمک میکند.
2- بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing)
بازاریابی درونگرا از طریق ایجاد ارتباطات مفید، مرتبط و با کمک محتوای ارزشمند در راستای جذب هر چه بیشتر مشتریان تلاش میکند. بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار شما تبدیل میکند، بنابراین ارزش دارد بر روی آن سرمایه گذاری کنید. این ابزار دیجیتال مارکتینگ ویژه کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و تلاش میکند از طریق تهیه و ارائه محتوا به اعتماد سازی و جلب نظر مشتریان سرعت ببخشد. در مقابل بازاریابی درونگرا بازاریابی برون گرا قراردارد که بر شیوه های مستقیم بازاریابی آنلاین مثل خرید بنر سایت ها، لیست های ایمیلی تمرکز دارد. به عبارت ساده تر بازاریابی برونگرا آشکارا ماهیت تبلیغاتی دارد اما ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیست. تولید و توزیع محتوا، بازاریابی چرخه عمر و شخصی سازی موضوعاتی است که در Inbound Marketing مطرح است و به جذب مخاطب و وفادارسازی مشتری کمک میکند.
3- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)
سئو سایت (SEO) بخشی از عملیات بازاریابی توسط موتور های جستجو (SEM) است که تلاش میکند به شیوه های سالم به افزایش ساده تر و راحت تر خوانش محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک کند. این ابزار دیجیتال مارکتینگ به اصلاح کدها و ساختار سایت میپردازد و چگالی کلمات، نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و رعایت استاندارد های کد نویسی و طراحی سایت را مورد بررسی و سنجش قرار میدهد.
4- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق حضور مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و میکوشد ضمن افزایش آگاهی از برند به فروش بیشتر منجر شود. این ابزار Digital Marketing با یافتن مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات و محصولات خود ارائه میدهد و فرصتی برای پاسخگویی سوالات مشتریان فراهم میکند. یکی از مهمترین کارکردهای بازاریابی شبکه های اجتماعی شنیدن صدای مشتری است، دریافت پیشنهادات و نظرات مشتری از این طریق میتواند به ارتقای محصول کمک کند. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ نام شما به بیان دیدگاهها، نظرات و حتی خاطرات خود از برند شما میپردازند.
5- بازاریابی محتوا ontent MarketingC
بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال است که با توجه به فضایی که محتوا در آن جا انتشار پیدا میکند تلاش میکند تا مخاطبان هدف را به خریدار کالا و خدمات شما تبدیل کند. بازاریابی محتوا ارتباط کاربر و صاحبان کسب و کار را تسهیل کرده و یک ابزار عالی برای تمام کسانی است که میخواهند کالا و یا خدمتی را به فروش برسانند. بازاریابی محتوا برای کسب و کارهایی که در فضای اینترنت فعالیت میکنند، بیش از سایر کسب و کارها مفید است. از آنجا که استقبال عمومی به تولید محتوا زیاد شده و رقابت در این حوزه زیاد است نیاز به عملکرد هدفمند و برنامه ریزی صحیح برای تولید محتوای ارزشمند افزایش یافته است. به این ترتیب بازاریابی محتوا شکل گرفت و به مرور ارتقا یافت. بازاریابی محتوا تدوین استراتژی های لازم برای تولید محتوا را بر عهده دارد و ضمن شناخت مخاطب تلاش میکند به تدوین راهکارهای صحیح تولید محتوا برای موفقیت فروش یک کسب و کار بپردازد.
6- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
Pay Per Click یا تبلیغات بر اساس کلیک به تبلیغاتی گفته میشود که به ازای هرکلیک مخاطب هزینه دریافت می کند. در این شیوه تبلیغات در ابتدا بودجه ای از مخاطب دریافت میکنند و به او اعتبار میدهد، سپس بر مبنای هر کلیک از اعتبار شما کم میشود تا اعتبار به پایان برسد. تبلیغات در موتورهای جستجو معمولا به شکل تبلیغات بر اساس کلیک انجام میشود. PPC به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ یک راه حل اقتصادی برای جلب نظر مخاطبان شما و افزایش تعداد بازدیدکنندگان است. متقاضیان تبلیغات بر اساس کلیک بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود قیمت گذاری میکنند و گوگل مثل یک مزایده پیشنهادات را بررسی کرده و به افراد برنده اعتبار میدهد و تا پایان اعتبار، صفحه مورد نظر شما را در نتایج جستجو نمایش میدهد. مخاطب هنگام مشاهده نتایج جستجو میتواند با مشاهده علامت های مشخص، محتوای تبلیغاتی را از سایر محتواها تشخیص دهد.
7- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار مدتی است رواج یافته و به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ مطرح شده است. در این شیوه از بازاریابی کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار مطرح و معرفی میکنند.اینفلوئنسرها به دلایل مختلفی در بین مردم مشهور هستند. بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از افراد تاثیرگذار سنتی هستند. در سال های اخیر و گسترش شبکه های اجتماعی برخی از افراد با تولید محتوای جذاب و ارزشمند به مرور توانسته اند طرفدارانی را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند، افرادیکه حسن شهرت دارند و طرفداران زیادی را در شبکه های اجتماعی جذب کرده اند از جدیدترین گروه اینفلوئنسرها هستند. کسب و کارها با پرداخت هزینه یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این افراد از آن ها میخواهند در کانال های مختلف ارتباطی به ویژه صفحات خود در شبکه های اجتماعی در مورد مزایای محصولات آن ها مطلب منتشر کنند.
8- بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
بازاریابی موبایلی در شبکه های اجتماعی موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد، با افزایش استفاده از اینترنت توسط کاربران تلفن همراه هوشمند طراحی سایت مناسب موبایل و انواع تبلت اهمیت بیشتری یافته و به بازاریابی موبایلی رونق داده است. بسیاری از کاربران در شبکه های موبایلی با محصول و خدمتی آشنا میشوند و سپس برای خرید به وب سایت شرکت میروند اگر سایت برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی و طراحی شده باشد میتوان انتظار داشت فروش افزایش یابد.
9- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing
بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن می توان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام می دارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید. نکته مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید رعایت شود این است که نباید هرگز مزاحم حریم شخصی افراد بشوید و بصورت ناخواسته هر روز به بهانه های مختلف به آنها ایمیل ارسال کنید. هیچ کاربری این رفتار را نمی پسندد و با این کار فقط ارزش برند و خودتان را زیر سوال می برید. سعی کنید ایمیلها در بازه های زمانی مشخص شده و بصورت هدفمند فقط برای کاربرهایی که خودشان تمایلشان را برای دریافت ایمیل های شما اعلام کرده اند و در خبرنامه سایت عضو شده اند بفرستید و همچنین قابلیت انصراف از خبرنامه را در انتهای آن قرار بدهید.
استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند. استفاده از ایمیل برای اطلاع رسانی و تبلیغات باید پایبند اصول خاصی باشد زیرا هر روز ده ها ایمیل مختلف برای افراد ارسال می شود و اکثریت افراد حتی بدون اینکه ایمیل ها را باز کنند آن را پاک می کنند. به همین دلیل باید ایمیل ها را بصورت هدفمند نوشت تا کاربر را هدایت کند و جذابیت لازم را برای او داشته باشد.
10- بازاریابی چریکی
استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.
11- بازاریابی ویروسی Viral Markreting
بازاریابی ویروسی یکی از شیوه های بازاریابی دیجیتال است که با هدف افزایش سطح آگاهی از برند صورت میگیرد. در این شیوه بازاریابان در یک بازه زمانی مشخص یک پیام مناسب و جذاب را در فضای مجازی پخش میکنند. با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آن ها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است. استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. یکی از مهم ترین مشخصات شبکه های اجتماعی رایگان بودن استفاده از آنها و همچنین محبوبیت آن ها برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان می باشد. با استفاده از شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ می توان با ایجاد یک محتوای جذاب و کاربر پسند در بازه زمانی بسیار کوتاهی به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کرد و آنها را با محصول و خدمات آشنا کرد.
در کمپین بازاریابی ویروسی باید تمام تلاش خود را بکار ببرید تا پیام در زمان اندک به دست بیشترین مخاطبان هدف برسد. در این شیوه از تبلیغات تسهیلاتی به شکل رایگان به افراد داده میشود و از آن ها خواسته میشود که پیام این خدمات رایگان را به دوستان و آشنایان خود منتقل کنند. انگیزه ای که در افراد برای انتقال این پیام ایجاد میکنید رمز موفقیت کمپین شما خواهد بود.
12 - بازاریابی پیامکی یا تبلیغات پیامکی (SMS Advertising)
حجم بالای کاربران تلفن همراه که میتوانند به مشتریان ما بدل شوند بازاریابی پیامکی را جذاب کرده است. با افزایش حجم تبلیغات پیامکی، شیوه اجرای این تبلیغات اهمیت بالایی یافته و با یک اجرای مناسب میتوانیم انتظار داشته باشیم با کمپین موفقی رو برو شویم. در تبلیغات پیامکی باید به مخاطب احترام گذاشت و به زمان ارسال و شیوه تعامل با مخاطب توجه ویژه ای داشت. ارسال پیام های بی موقع و غیرر مرتبط اعتماد مشتری را از بین برده و به ضد تبلیغ تبدیل میشود.
13- استراتژی محتوا (Content Strategy)
استراتژی محتوا با مشخص کردن چشم انداز به شما در مورد چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا اطلاعات میدهد. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما شاید مهمترین تفاوت شان این باشد که استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت میدهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص میکند. در مقابل، بازاریابی محتوا بر تکنیکها و شیوه های اجرای استراتژی محتوا تمرکز میکند. پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد. تعیین معیارهای موفقیت بازاریابی محتوا از دیگر عوامل تاثیرگذار در استراتژی محتوا است.
کامنت مارکتینگ چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
بهود سئو سایت یک هدف است و در مسیر رسیدن به این هدف و سر هر پیچ میتوانید از راهنماها و مسیریابهای مختلف استفاده کنید. یکی از این راهها برای بهبود سئو سایت، کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه است. در مورد این که کامنت مارکتینگ چیست؟ در ادامه بهطور کامل توضیح میدهیم، ولی به عنوان مقدمه میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که هر چه محتوای بهتری بنویسید، طوری که تعداد بیشتری تشویق شوند و برای مطلبتان کامنت بگذارند و یا در ادامه مطلبی که نوشتهاید بحث چالشی بهراه بیفتد، شما قدم بزرگتری را در راه کامنت مارکتینگ و بهبود سئو سایتتان برداشتهاید.
کامنت مارکتینگ چیست؟
از طریق نظرات کاربران، میتوان برای سایت بازدیدکننده بیشتری جذب کرد که به آن کامنت مارکتینگ میگویند. رضایت کاربران از مطالب یک سایت برای گوگل، به میزان زیادی اهمیت دارد و در صورتیکه مطالب ارزشمندی تولید کنید، مورد توجه قرار میگیرید. البته گوگل برای ارزشگذاری روی محتوای یک سایت، ملاکهای متفاوتی دارد که یکی از آنها نظرات کاربران است. گوگل کامنت گذاشتن برای یک مطلب را به حساب ارزشمند و مفید بودن آن مطلب میگذارد، بنابراین رتبه بالاتری به آن میدهد.
البته برای اینکه کاربران تشویق شوند و در انتهای مطالب شما کامنت بگذارند ترفندهایی نیز وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی
چه کنیم تا کاربران ترغیب شوند و برای مطالب سایت کامنت ( نظر) بگذارند؟
_ نوشتن محتوای ارزشمند: اول از همه باید محتوای کاربردی تولید کنید. محتوایی که به نیازهای مخاطب پاسخ دهد و همینطور برای خواننده سوال ایجاد کند. چنین محتوایی میتواند مخاطب را به نظر دادن در مورد مطالب تشویق کند، از طرفی ممکن است سوالهایی در ذهن مخاطب ایجاد کند به طوری که ترغیب شود سوالاتش را از نویسنده مطلب بپرسد.
-پاسخ به تمام ابهامات کاربران: در طول متن، قسمتهایی وجود دارد که ممکن است ایجاد سوال یا ابهام کند؛ در این مواقع میتوانید برای مخاطبها توضیح بدهید که اگر ابهامی داشتند، سوالاتشان را در بخش نظرات بپرسند و همچنین این اطمینان را به آنها بدهید که پرسشهایشان را به طور کامل پاسخ میدهید و ابهامی باقی نخواهید گذاشت.
_ رعایت ادب و احترام: درصورتیکه کسی کامنت انتقادی گذاشت و با نوشته شما مخالفت کرد، با رعایت ادب پاسخ بدهید و سعی کنید با هوشمندی نقاط قوت نظراتشان را برجسته کنید. فرض کنید کسی از پیچیده بودن نوشتهتان انتقاد کرد، میتوانید او را به مقالههای آموزشی سادهتر سایتتان ارجاع بدهید و بهعلاوه از او بخواهید سوالاتی را که برایش پیش آمده، در بخش نظرات بپرسد. در هر صورت به مخاطب احترام بگذارید و باتوجه به ابهاماتی که دارد، راهنماییاش کنید.
_ من مخالف هستم: خودتان به عنوان نویسنده مطلب میتوانید متنی بنویسید و مخالفتتان را در مورد موضوعی که اکثریت در آن اتفاق نظر دارند بیان کنید و با آوردن دلایلی، این مخالفت را نشان بدهید. در این صورت کاربران با خواندن این متن تحریک میشوند تا نظرشان را بیان کنند و همین میتواند شروع یک بحث در بخش نظرات سایت باشد.
_ نظرات کاربران در سایتهای فروشگاهی: در سایتهای فروشگاهی از کاربران بخواهید پس از خرید و استفاده از آن، دوباره به سایت برگردند و نظرشان را در مورد محصول مورد نظر بگویند. این کار هم باعث دیده شدن هرچه بیشتر محصول میشود و هم در صورتیکه کاربران از محصول رضایت داشته باشند و این موضوع را بیان کنند، اطمینان خریداران دیگر هم جلب میشود و فروش محصول افزایش خواهد یافت.
_ درخواست نظر در انتهای مقاله: در انتهای متن از مخاطب بخواهید که اگر نظر یا پیشنهادی در مورد مطلب دارد در قسمت کامنتها بیان کند چون نظرات کاربران به شما ایده میدهد تا متن را ادامه دهید. خوانندگان با سوالاتی که مطرح میکنند چراغهایی را برای ادامه بحث در ذهن شما روشن میکنند. سعی کنید در پاسخ به سوالات کاربران، پاسخهای کاملی بدهید و از کلمات کلیدی متن در نوشتن پاسخها استفاده کنید. این کار کمک میکند بتوانید یک مقاله طولانی و کامل، با توجه به جنبههای مختلفی از موضوع داشته باشید.
نکاتی که در پاسخ به نظرات باید رعایت کنید :
_ هر چه زودتر به سوالات کاربران پاسخ دهید: در صورتیکه کامنتها را با تاخیر ببینید، ممکن است کاربر برای گرفتن جواب سوالش به سراغ سایتهای دیگر برود و یا حتی به طور کلی فراموش کند که سوالی از شما پرسیده است.
_ پاسخهای درست و دقیق بدهید: به کامنتها طوری پاسخ بدهید که مخاطب جواب سوال را بهطور کامل بگیرد. درصورت نیاز شما هم برای بسط دادن بحث، سوالاتی از خوانندگان بپرسید تا بتوانید پاسخهای دقیقتری بدهید.
_ به کاربران ایمیل بفرستید: زمانی که پاسخ سوال یا نظر کاربران را دادید با پیامی که به آدرس ایمیلش ارسال میکنید، به طور مستقیم به او اعلام میکنید که برای وقت و ابهاماتش ارزش قائل بودهاید.
_ شارژ شدن دوباره محصولات را به اطلاع کاربران برسانید: اگر در سایتهای فروشگاهی، با شکایت کاربران از تمام شدن محصول موردنظرشان مواجه شدید، بهتر است بعد از شارژ شدن موجودی کالا، این موضوع را از طریق ایمیل به کاربرانتان اطلاع بدهید.
تاثیر تعداد نظرات کاربران بر روی سئو مطالب سایت
لینکهای کامنت nofollow باشد: اجازه ندهید کاربران اینترنتی از بخش نظرات سایت شما برای مقاصد اسپم گونه استفاده کنند، لینکهای خروجی بخش نظرات سایت شما، رتبه صفحه را پایین می آورد و به رتبهبندی سایت صدمه می زند. به عبارت دیگر با ایجاد کامنت اسپم کاربر کامنتی قرار میدهد که شامل لینکی به سایت کاربر می باشد. با این کار کاربر اسپم کننده باعث افزایش پیج رنک سایت خود میشود به این دلیل که لینکی از سایت معتبر با پیج رنک بالا توانسته بسازد. بنابراین صاحبان سایت با تگ nofollow که در کامنت قرار داده میشود به گوگل و دیگر موتورهای جستجو میگویند که لینک اسپم را در محاسبات پیج رنک و شمارش تعداد لینکها نادیده بگیرند.
لینکها را در نظرات کاملا محدود کنید: میتوانید یک گام فراتر بروید و به سادگی لینکهای خروجی را از ابزار نظرات خود محدود کنید. این کار به بهبود امنیت وبسایت کمک خواهد کرد (توسط محدود کردن ورودیهای HTML) و اجازه نمیدهد دیدگاهها کاربران را به وبسایتهای بد یا خراب از سایت شما هدایت کنند.
مطمئن شوید که یک محتوای مفید، قابل اشتراک و مهم ایجاد کردهاید که افراد به گذاشتن نظر تشویق شوند. بنابراین ایجاد محتوای فوقالعاده نقش هستهای و بلند مدت در سئو دارد. با افزایش تعداد دیدگاهها، تعداد کلمات کلیدی سایت افزایش یافته و در نتیجه بر روی سئو تأثیر مستقیمی میگذارد. همچنین با افزایش تعداد نظرات انتخاب مشتری افزایش یافته و بنابراین باعث بالارفتن میزان فروش میشود.
از ایده های کاربران برای تولید محتوا استفاده کنید: سوالاتی که کاربران در بخش نظرات ارسال می کنند، می تواند سوالات بسیاری از افراد دیگر نیز باشد، با پاسخ دهی مناسب به این سوالات و تولید محتوای مفید در این زمینه می توانید کاربران بیشتری را از طریق کلمات کلیدی و پرس و جوهای جدید به سمت سایت خود هدایت کنید. بنابراین همواره سعی کنید تعامل خوبی با کاربران سایت خود در بخش نظرات داشته باشید.
با استفاده از Call to Action از کاربران بخواهید که نظر خود را با شما مطرح کنند: فراخوان برای عمل یا call to action ها، جملاتی امری هستند که از کاربران می خواهند عمل یا اقدام خاصی را انجام دهند. با استفاده از CTA می توانید تعامل بهتری با کاربران خود داشته باشید و به بهبود کیفیت مطالب سایت خود کمک کنید.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تبلیغات میان متنی/
درب شیشه ای چیست؟ا یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.
تبلیغات میان متنی
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14 - تبلیغات بنری (Banner Advertising )
سایت های مختلف بخشی از فضای خود را به تبلیغات بنری اختصاص داده اند، با کلیک بر روی این فضاها به سایت تبلیغ کننده منتقل میشوید و میتوانید اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ دریافت کنید. Banner Advertising پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده میکنند. رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده میکنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است. هرچه مخاطبان هدف بیشتری از بنر شما بازدید کنند میزان اثرگذاری آن افزایش مییابد.
15- بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
در این شیوه از بازاریابی بر میزان عملکرد تمرکز میشود و از همکاری کسب و کارهای کوچک با یکدیگر به وجود میآید. به هرکسب و کاری که شما را به دیگران معرفی کند و به فروش منجر شود مبلغی پورسانت خواهید داد تا میزان فروش خود را افزایش دهید.
16- تولید محتوا
تولید محتوا به مفهوم ایجاد محتوای متنی، صوتی و تصویری و انتشار آن در کانال های مختلف ارتباطی به منظور برقراری ارتباط با مشتری و با هدف آگاه سازی از برند و فروش است. با تولید محتوای هدفمند میتوان به اهداف کلان بازاریابی یک کسب و کار دست یافت. محتوای مفید که برای کاربر ارزشمند باشد میتواند اعتماد برند به شما را افزایش دهد و در موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. تولید محتوای با ارزش به تنهایی کافی نخواهد بود، برای اینکه محتوای شما دیده شود باید برای موتوهای جستجو هم بهینه سازی شود. بسیاری کسب و کار ها با تولید محتوای ارزشمند و انتشار مناسب آن در فضای دیجیتال به موفقیت های زیادی دست یافته اند.
دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی اصول بازاریابی سنتی بصورت آنلاین است.
دو ابزار رایگان دیجیتال مارکتنیگ کدامند؟
1- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از سرویس های رایگان گوگل است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدید کنندگان یک وب سایت نشان میدهد. گوگل آنالیتیکس امکان بررسی و تحلیل ورودیهای سایت، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیتهای کاربران، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت، مسیر خروجی کاربران، پربازدیدترین صفحات سایت و اطلاعاتی از این قبیل را ارائه میکند. به این ترتیب، سرویس آنالیتیکس حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیر سایت قرار خواهد داد.
2- Google Search Console
گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز) یکی از ابزارهای رایگان بسیار کاربردی و مهم ارائه شده توسط گوگل است که استفاده از آن برای صاحبان سایت ها ضروری است. به یقین می توان گفت که مدیریت و آنالیز سئو سایت بدون استفاده از این ابزار غیر ممکن است. این ابزار برای صاحبان وب سایت ها رایگان است و آن ها می توانند به سادگی وب سایت خود را در آن ثبت نمایند. با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید عملکرد و کارایی وب سایت خود را مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهید، مشکلات وب سایت خود را بیابید، محتواهایی که می خواهید موتورهای جستجوگر آنها را خزش و ایندکس کنند در آن ثبت کنید، موبایل فرندلی بودن وب سایت خود را بررسی کنید، عبارات جستجویی که کاربران زیادی را برای وب سایت شما جذب نموده اند بیابید و آمارها و اطلاعات بسیاری که دانستن آن برای صاحبان وب سایت ها ضروری است را در اختیار داشته باشید.
برای اجرای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به چه پیش شرط هایی نیاز داریم؟
برای اجرای موفق برنامه ها و کمپین های دیجیتال مارکتینگ دراختیار داشتن موارد زیر لازم است:
• سایت و یا پورتال
• قابلیت ارائه مقاله در قالب بلاگ پست
• در اختیارداشتن صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی (لینداین، اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک)
• کتاب های الکترونیک، اینفوگرافی، ویدیو
• بروشور و کاتالوگ آنلاین
• برندینگ و ابزارهای آن
• ابزارهای ارتباط الکترونیک
منابع
- http://seokaranfrada.blogtez.com/
- http://webonline.niloblog.com/
- http://seokavan.avablog.ir/
- http://web-designer.bigsite.ir
- http://seo-webdesigner.avablog.ir
- https://seokar-ir5.blogsky.com/
- www.seowebbaz.LoxBlog.Com
- https://webkavan.persianblog.ir/
- http://webkavan.sitearia.ir/
- https://5deb45e47d646.site123.me/
- https://webkaran.blog4ever.com/
- http://seowebkaran98.rozblog.com