الگوریتم پاندا چیست؟
موتور جستجوی گوگل برای رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت از امکانات بسیاری بهره می گیرد. هر یک از الگوریتم های گوگل که به مجموعه حیوانات تبدیل شدهاند به منظورهای مختلف به وجود آمدهاند. الگوریتم پاندا گوگل در سال 2011 با این نام در گوگل شناخته شد و بر محتوای وبسایت ها از لحاظ کیفیت و تکراری نبودن نظارت میکند. موتور جستجوی گوگل برای اطمینان از اعتبار نتایج جستجوی خود، از الگوریتمهای مختلفی برای ارزیابی و امتیازدهی به سایتها استفاده میکند. پاندا، پنگوئن، مرغ مگسخوار، کبوتر و... از مهمترین الگوریتمهای گوگل اند که در سالهای اخیر تغییرات چشمگیری را در نتایج جستجوی گوگل پدید آوردهاند. گوگل پاندا که از سال ۲۰۱۱ در نتایج جستجوی گوگل نقش پررنگی ایفا میکند، با هدف پایینآوردن رتبه سایتهای باکیفیت پایین (Low quality sites) یا سایتهای thin در زمینه مزرعه محتوایی کار خود را آغاز کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه کار الگوریتم پاندا، فاکتورهای تاثیرگذار و رفع پنالتی گوگل پاندا بیشتر آشنا کنیم بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
تولد گوگل پاندا
آنچه باعث تولد الگوریتم پاندا شد، شکایت کاربران از مزارع محتوا «content farms» بود که به سرعت در حال گسترش بودند. مزرعه محتوا مانند مزرعه لینک از روشهای سئو کلاه سیاه (black hat) بود که موجب سردرگمی بیشتر کاربران میشد و با قوانین گوگل، مغایرت داشت. گوگل پاندا صفحات را بر اساس یک نوع سیستم کیفی طبقهبندی میکند. تا پیش از راهاندازی این الگوریتم، گوگل سایتها را از نظر تعداد کلمات بررسی میکرد و صفحاتی را که بیشترین تعداد کلمه را داشتند، دارای محتوای بهتری تلقی میکرد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار میداد؛ اما الگوریتم پاندا، گوگل را به یک جستجوگر حرفهای تبدیل کرد. بهاین ترتیب سایتهای بی کیفیت و بی محتوا از صفحه اول نتایج جستجو به صفحات عقبتر رانده شده یا به طور کلی حذف و اسپم شدند.
تاریخچه گوگل پاندا
گوگل پاندا تغییری اساسی در الگوریتم رتبه بندی است که برای اولین بار در فوریه سال ۲۰۱۱ منتشر شد. ناونیت پاندا (Navneet Panda) از مهندسان گوگل بود که شرایط را برای توسعه و راهاندازی الگوریتم پاندا فراهم کرد.
در سال ۲۰۱۰، پایین آمدن کیفیت نتایج جستجو گوگل و افزایش مداوم مزرعههای محتوا، شکایتهای زیادی را برای سایت گوگل ایجاد کرد. آمیت سینگال (Amit Singhal) چندی بعد در سخنرانی اش در رویداد TEDاعلام کرد که بهروزرسانی الگوریتم کافئین (Caffeine) در اواخر سال ۲۰۰۹ که موجب افزایش سرعت گوگل و توانایی آن در تسریع ایندکس مطالب شده بود، برخی محتواهای بیکیفیت را هم با برچسب نامطلوب ایندکس کرده بود. مت کاتس (Matt Cutts) اعلام کرد که محتوا، موضوع جدیدی بود که در این زمان مطرح شد. سایت ReadWriteWeb در این باره مینویسد: تا پایان سال ۲۰۰۹، دو نوع مزرعه محتوا وجود داشت: Demand Media (eHow infamy) و Answers.com. این سایتها بر اساس یک فرمول ساده کار میکردند، تولید محتوای هدفمند برای موتورهای جستجو، سپس وایرال کردن آن به وسیله شبکههای اجتماعی و کسب درآمد زیاد از طریق استفاده تبلیغاتی از آن! مزرعه محتوا مانند Demand Media با هزاران فریلنسر قرارداد همکاری انعقاد کرده بودند تا درباره موضوعات پر سرچ، محتواهای مختلفی تولید کنند. به این ترتیب، گوگل موضوعاتی را که در این نوع سایت ها منتشر میشد، در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می داد. اولین تاثیر گوگل پاندا، افت رتبه سایتهایی بود که حجم زیادی تبلیغات داشتند. گوگل پاندا، کیفیت سایت ها را بر اساس نوع رفتار کاربران ارزیابی میکند. برای مثال، زمانی که یک سایت مطلب مفیدی را عرضه میکند، رتبهی بالای بازدید سایت نشان می دهد که کیفیت محتوا مطلوب است، به این ترتیب گوگل دید بهتری به مطالب سایت شما پیدا میکند و رتبه سایت را ارتقا میدهد.
الگوریتم پاندا چیست؟
یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو در میان کاربران، گوگل محسوب میشود که با توجه به ویژگیها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار میدهد به یکی از محبوبترین موتورهای جستجو تبدیل شدهاست. حال الگوریتم گوگل پاندا یکی از الگوریتمهای کاربردی به شمار میآید که وظیفه کنترل کیفیت محتوای ارائه شده سایت را برعهده دارد. در واقع الگوریتم پاندا در موتور جستجو گوگل به بررسی و آنالیز محتوای کپی، محتوای کوتاه، صفحات بیارزش و تکراری میپردازد و در این میان بهترین سایت از نظر ارزش محتوایی که از قوانین گوگل تبعیت میکند را انتخاب خواهد کرد. الگوریتم پاندا با عملکرد منحصر به فرد خود سبب شده است تا بسیاری از سایتهای نامعتبر و بیارزش حذف شوند و کاربران با خیال راحت و آسوده از وبسایت های معتبر استفاده کنند.
پنالتی گوگل چه زمانی اتفاق میافتد؟
همانطور که گفته شد، الگوریتم پاندا به منظور شناسایی و تشخیص سایتهای بی ارزش از نظر محتوا به وجود آمده است. سایتهایی که از تکنیکهای سئو کلاه سیاه برای درج مطالب خود استفاده میکردند به مرور زمان توسط الگوریتم پاندا از نتایج جستجو گوگل حذف یا در اصطلاح دچار پنالتی گوگل شدند. حال سوالی که پیش می آید این است که:
چگونه تشخیص دهیم که دچار پنالتی گوگل شدهایم؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر وبسایت پربازدیدی دارید و از محتوا کپی و کم ارزش استفاده میکنید، ممکن است ناگهان بازدید ارگانیک سایت شما کاهش یابد و از نتایج صفحات رتبه گوگل حذف یا به صفحات دوم منتقل شوید که در این صورت احتمالا سایت شما دچار پنالتی گوگل شده است. در ادامه به معیارها و فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو سایت که توسط الگوریتم پاندا مورد بررسی قرار خواهد گرفت، میپردازیم.
معیارهای منفی تاثیرگذار بر سئوسایت از نظر الگوریتم پاندا
اگر الگوریتم گوگل پاندا به روزرسانی شود، تعدادی معیار و فاکتور را در محتواگذاری به عنوان عوامل مخرب در سئو سایت در نظر میگیرد که در ادامه این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:
• محتوای کپی یا تکراری
الگوریتم گوگل پاندا بهراحتی محتوای کپی شده از سایتهای دیگر را تشخیص میدهد و در این صورت احتمال در نظرگرفتن جریمه توسط گوگل بسیار خواهد بود بنابراین به هیچ عنوان از مطالب و محتوای کپی شده سایت های دیگر برای سایت خود استفاده نکنید.
• محتوای کوتاه و کم حجم
اگر از محتوای کوتاه که شامل چند جمله یا چند کلمه هستند برای سایت خود استفاده کنید، گوگل پاندا صفحات سایت شما را ضعیف و بیارزش تلقی میکند.
• محتوای ناسازگار با گوگل
اگر در صفحهای از سایت خود به کاربر پیشنهاد دریافت تخفیف، مطلب جدید و ... را در صورت کلیک دهید اما کاربر پس از کلیک با صفحه خالی یا با محتوای نامرتبط مواجه شود در این صورت محتوای سایت شما با قوانین گوگل سازگار نخواهد بود و قطعا دچار پنالتی گوگل میشود.
• محتوای بی کیفیت
اگر صفحاتی با محتوای کم کیفیت و بی کیفیت ایجاد کردهاید که اطلاعات اندک و ترجمه شده با نرم افزارهای آنلاین ارائه میدهید، در این صورت از نظر الگوریتم پاندا این صفحات برای مخاطبان مناسب نیستند.
• محتوای جمع آوری شده
یکی دیگر از مواردی که در محتواگذاری مورد تایید الگوریتم پاندا نیست، جمعآوری مطالب از مقالات سایتهای دیگر و ایجاد یک محتوای جدید با گردهم آوردن مطالب خواهد بود تا بازدید جذب کند که تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت.
• وب سایت های مسدود شده توسط کاربر
اگر وب سایتی توسط کاربری به منظور ورود مستقیم مسدود شود، گوگل پاندا محتوای این سایت را بی ارزش تلقی خواهد کرد و آن را بی کیفیت در نظر میگیرد که ممکن است دچار جریمه گوگل شود.
• نسبت آگهی به محتوای سایت
زمانی که حجم تبلیغات وبسایت به صورت بنر یا تبلیغات متنی بیشتر از محتوای هر صفحه باشد در این صورت صفحه مورد نظر ممکن است دچار پنالتی گوگل شود.
راهنمای رفع پنالتی گوگل پاندا
اگر میخواهید به جریمه یا پنالتی گوگل پاندا دچار نشوید، پیشنهاد میکنیم تا از روش های سئو کلاه سیاه و تولید محتوای بی ارزش دوری کنید. حال اگر به دنبال ریکاوری پنالتی گوگل هستید، 6 اقدام زیر به شما برای رفع جریمه گوگل کمک خواهد کرد:
1. استفاده از روش ها و شیوههای اصولی تولید محتوا
2. بهینهسازی و آپدیت محتواهای قدیمی وب سایت
3. حذف یا ویرایش محتواهای کپی و تکراری وب سایت
4. رعایت نسبت مناسب تبلیغات به محتوای وب سایت
5. اطمینان از هماهنگی صفحات با جستجو کاربران
6. استفاده از دستورهای noindex و nofollow برای جلوگیری از تولید محتوای کپی یا تکراری
این 6 اقدام به عنوان راهنمای مناسب جهت رفع جریمه یا پنالتی گوگل پاندا به شما کمک خواهد کرد تا وبسایتی مورد قبول گوگل داشته باشید و کاربران از مطالب وبسایت شما نهایت لذت را ببرند.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی
آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل
الگوریتم پنگوئن گوگل، روشی برای رتبهبندی صفحات است که در آوریل ۲۰۱۲راهاندازی شد تا سایتهایی را که از روشهای سئو کلاه سیاه استفاده میکردند، پنالتی و از صفحه نتایج جستجو (SERP) حذف کند. شرکت گوگل در کنفرانس SMX که در همین سال برگزار شد، اعلام کرد هرچند الگوریتم پاندا برای مبارزه با محتوای بیکیفیت راهاندازی شده بود، هنوز وبسایتهای اسپم زیادی وجود دارند. به همین خاطر گوگل الگوریتم پنگوئن را ابداع کرده است تالینکهای اسپم را پیدا کند و سایتهایی را که به خرید لینک رو میآورند، جریمه کند. هدف پنگوئن گوگل پنالتی کردن سایتهایی بود که با روشهای اسپم، خرید لینک و پرکردن صفحات با کلمات کلیدی، قصد داشتند رتبه خود را در گوگل بهبود بدهند.
در هر آپدیت الگوریتم پنگوئن، سایتهایی که پیشتر جریمه شده بودند و افت رتبه داشتند، فرصت پیدا میکنند تا رتبهشان را ارتقا بدهند و در مقابل، سایتهایی که از زیر نگاه تیزبین پنگوئن جان سالم به در برده بودند، ممکن است جریمه شوند. البته گاهی گوگل بعضی سایتها را به اشتباه جریمه میکند که در صورت آپدیت شدن الگوریتم، این خطا برطرف میشود.
انتشار پنگوئن گوگل، بر ۳.۱درصد از جستجوهای انگلیسی زبان تاثیر گذاشت. بین سالهای ۲۰۱۲تا ۲۰۱۶، این الگوریتم چندینبار به روز رسانی شد و سایتهای زیادی دچار پنالتی پنگوئن گوگل شدند و به مرور زمان، درک جامعه سئو از نحوه عملکرد پنگوئن بیشتر شد. از اوایل سال ۲۰۱۷، پنگوئن به یکی از هستههای اصلی الگوریتم گوگل تبدیل شده است.
حساسیتهای گوگل پنگوئن چیست؟
1. طرح لینکها: توسعه، خرید و مالکیت بکلینکهایی که کیفیت پایینی دارند؛ یا داشتن لینکهایی که به سایت شما ارتباطی ندارند، تصویری غیرواقعی از محبوبیت سایت شما نزد گوگل ایجاد میکند.
2. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی: گنجاندن بیش از حد کلمات کلیدی در یک صفحه وب از نظر گوگل تلاش برای دستیابی به رتبه بهتر در گوگل است. بنابراین تکرار غیرطبیعی کلمات کلیدی، موجب جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن گوگل میشود.
نحوه کار گوگل پنگوئن چگونه است؟
گوگل پنگوئن سایتهایی را هدف خود قرار میدهد که بکلینکهای اسپم ساختهاند تا بتوانند نتایج جستجوی گوگل را به بازی بگیرند و رتبه بالاتری کسب کنند. الگوریتمهای گوگل، هر سایت را بر اساس فاکتورهای متفاوت مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهند. برخی از این فاکتورها مثل سرعت سایت شناخته شدهاند ولی برخی از فاکتورها مبهم و ناشناختهاند.
برای آشنایی بیشتر با نوع بک لینکهایی که گوگل پنگوئن هدف خود قرار میدهد، چند مورد را نام میبریم:
1. سایت های کم کیفیت؛
2. داشتن انکرتکست مشابه یا یکسان؛
3. ساخته شدن با استفاده از بات یا ابزار؛
4. به صورت پولی خریده شدهاند؛
5. منبع آنها کشورهای ناشناخته است؛
6. در دوره زمانی کوتاهی ساخته شدهاند؛
7. ردپای آنها به کشورهای مشکوک میرسد.
به محض اینکه گوگل هر یک از بک لینک های سایت ها را کراول می کند، پنگوئن بر اساس کیفیت به لینک ها امتیاز میدهد. اگر در هر کدام از موارد، امتیاز منفی دریافت کنید، گوگل پنگوئن شما را پنالتی میکند،سپس ناچارید نقایص سایتتان را اصلاح کنید. گوگل لینکهای سایتها را برچسب میزند مانند:
• لینک های پایین (footer)
• لینک هایی که رد شدهاند
• لینک هایی که از پنگوئن تاثیر گرفتهاند
چگونه متوجه جریمه پنگوئن گوگل بشویم؟
همانطور که در تمام آموزشهای مربوط به مباحث سئو گفتهایم،کار کردن با ابزارهایی نظیر SEMrush ، Moz ، Google webmaster tools برای رصد کردن تغییرات مربوط به آمار وبسایت، ضروری است. در مبحث الگوریتم های گوگل نیز، راحت ترین راه برای فهمیدن اینکه گوگل پنگوئن کار میکند، چک کردن بخش Link Schemes در ابزار گوگل وبمستر تولز است. در این بخش تمام عواملی که اثر منفی بر لینکهای شما میگذارد، مشخص میشوند. تعدادی از این عوامل عبارتاند از:
• خرید یا فروش لینکهای do-follow ؛
• تبادل لینک؛
• بازاریابی مقالهای در مقیاس بزرگ؛
• تبلیغات؛
• تبلیغاتی که لینکهای do-follow دارند؛
• نظرات انجمنها یا پستهای بلاگ حاوی لینک؛
• لینکهایی که در فوتر یا قالب سایت هستند (سایت گسترده).
پنگوئن و سئو کلاه سیاه چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟
اسپمرها در سالهای اخیر لینکهای کلاه سیاه را طوری جلوه دادهاند که شبیه به لینکهای کلاه سفید باشد. این موضوع چالش بزرگی برای گوگل ایجاد کرده است تا حساسیت بیشتری در بررسی لینکها به خرج دهد. در نتیجه، بسیاری از متخصصان سئو، محتوای باکیفیت را در سایتهای باکیفیت پایین استفاده میکنند.
اگر گوگل تشخیص میدهد که سایت شما لینکهای اسپم دارد، یعنی نیاز دارید به سراغ روشهای رفع پنالتی پنگوئن بروید. در سال ۲۰۱۳، گوگل سایت Rap Genius((https://genius.comرا جریمه کرد، زیرا تشخیص داده بود که این سایت از لینکهای اسپم استفاده کرده است. پس از اصلاح مواردی که از نظر پنگوئن تخلف بود، بررسی عملکرد سایت genius نشان داد کلمات کلیدی که بیش از حد استفاده شده بودند، از صفحات این سایت حذف شدند:
(درج عکس).
جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟
مهمترین مشخصهی پنالتی شدن توسط الگوریتم پنگوئن گوگل، افت بسیار سریع رتبه سایت و کاهش ترافیک سایت است. یکی از مثالهای بارز ، سایت بسیار معروف و پرطرفدار ثGeniusبود که نشان داد عملکرد پنگوئن گوگل تا چه حد دقیق و جدی است.
این الگوریتم از ابتدای راهاندازی تغییر زیادی کرده است، مثلا در گذشته گوگل کل سایت را جریمه میکرد؛ اما از سال ۲۰۱۶، تغییرات زیر در نحوه عملکرد آن مشهود است:
1. به صورت آنی (بلادرنگ) و real time بهروزرسانی میشود؛
2. به جای آنکه از اسپم به عنوان عاملی در رتبهبندی استفاده کند، آن را نادیده میگیرد؛
3. جزئیتر شده است و دیگر کل سایت را پنالتی نمیکند.
چگونه پنالتی پنگوئن را رفع کنیم؟
پنالتی پنگوئن گوگل دستی نیست و گوگل نمیتواند کمک چندانی به صاحبان سایتها بکند. گوگل بیشتر تمایل دارد اینگونه تصور کند که کاربران اشتباه میکنند. در هر صورت، برای ارسال درخواست بازبینی، توضیح دهید کیفیت سایت شما چگونه است و آیا به خاطر کیفیت کم لینکها اسپم شدهاید یا موارد دیگر. اما بهتر است سخنی درباره «از دست دادن ترافیک» یا «ضرر در کسب و کار» نگویید.
از آنجا که هدف گوگل پنگوئن شناسایی اسپمها و لینکهای غیرطبیعی است، باید ابتدا تمام مصادیق اسپم را که در سایت شما وجود دارد، حذف کنید. گاهی اوقات، گوگل درباره فعالیتهای اسپم برای شما پیام ارسال میکند. این پیامها معمولا در Google Webmaster Central باقی میمانند. شاید پس از بررسی پیامها متوجه شوید که گوگل به اشتباه شما را جریمه کرده است، در این صورت میتوانید درخواست بازبینی و تجدیدنظر برای گوگل ارسال کنید. البته در بیشتر مواقع، پاسخ گوگل این است که تغییر الگوریتمی موقت است و به صورت خودکار انجام شده است، نه توسط نیروی انسانی!
برای رفع پنالتی پنگوئن گوگل، به موارد زیر توجه کنید:
1. شناسایی تمام لینکهایی که به سایت شما لینک هستند؛
2. تعیین لینکهای بد از خوب؛
3. حذف یا no follow کردن لینکهایی که مضر هستند؛
4. رد کردن مسئولیت (disavow) بک لینکهایی که قادر به حذفشان نیستید.
زمانی که این اقدامات را انجام دهید، گوگل پنگوئن سایت شما را بازبینی میکند و بر اساس تغییراتی که ایجاد کردهاید، به سایت شما رتبه میدهد. تا سال ۲۰۱۶، این کار چند ماه طول میکشید یا دو بار در سال انجام میشد؛ اما در حال حاضر، الگوریتم پنگوئن گوگل، در لحظه تغییرات را بررسی میکند و به روز رسانی را سریعتر از پیش انجام میدهد. این ویژگی پنگوئن گوگل مانند شمشیر دولبه است: از یک طرف رتبه سایتتان خیلی زود بالا میرود و از طرف دیگر، خیلی زود پنالتی میشوید.
بهترین ابزار کاربردی برای رفع پنالتی پنگوئن گوگل چیست؟
از بهترین ابزارهایی که به بازیابی گوگل پنگوئن کمک میکند، Google disavow است. واژه disavow به معنی «رد هر گونه مسئولیت یا حمایت» است که در این مورد، به رد حمایت مدیر سایت از لینک اشاره دارد. این ابزار از زمان راهاندازی الگوریتم پنگوئن گوگل، مطرح شد. در این زمان، وبمسترها به دنبال راهی بودند که از دست لینکهایی که نمیتوانند حذف کنند، خلاص شوند. بنابراین میتوان گفت گوگل disavow پاسخی به این نیاز مدیران سایت بود.
به طور خلاصه، شما با استفاده از این ابزار، لینکهای اسپم را مشخص و در گوگل disavow ثبت میکنید و در مقابل گوگل، این لینکها را از اعتبار ساقط میکند. یکی از موارد مهمی که در استفاده از ابزار google disavow باید به خاطر داشته باشید این است که وقتی لینکها بیارزش میشوند، رتبه شما به حالت قبل برنمیگردد و برای دستیابی به جایگاه قبلیتان در صفحهی نتایج جستجوی گوگل، باید به جای تولید لینکهای اسپم، به فکر پیدا کردن بکلینکهای باکیفیت باشید.
چگونه متوجه شویم که وب سایت مان توسط آپدیت پنگوئن 4.0 جریمه شده است؟
یافتن اینکه وب سایت شما توسط پنگوئن 4.0 گوگل جریمه شده یا نه بسیار آسان است.
- افت ناگهانی در ترافیک ارگانیک اولین نشانه برای فهمیدن جریمه توسط پنگوئن 4.0 برای وبسایت میباشد.
- شما نیز در صورتی که هیچ گونه موردی یا افزایش کمی در رتبهبندیها پس از پنگوئن 3.0 نمیبینید تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفتهاید. همچنین در صورت که مشاهده میکنید بازدید از وبسایت با کاهش شدیدی مواجه شده است.
چه کار کنیم که از جریمه پنگوئن 4.0 گوگل در امان باشیم؟
برخی از نکات اساسی برای بازیابی از پنگوئن 4.0 گوگل به شرح زیر است:
در مرحله اول باید پروفایل لینکهای خود را بشناسید و اینکه آنها در مقایسه با رقبای خود چگونه به نظر میرسند؛
- به طور منظم پروفایل بکلینک خود را بررسی کنید؛
- از ابزار Disavow گوگل استفاده کنید؛ این ابزار یکی از بهترین و آخرین ابزارهای رایگان برای حذف بکلینکهای اسپم گونه است و بنابراین جلوگیری از جریمه شدن توسط پنگوئن 4.0 گوگل است. این ابزار به وبمستران این امکان را میدهد که در صورت ورود لینکهای بیکیفیت از سایتی دیگر به وبسایت خود که منجر به کاهش رتبه وبسایت میشود به گوگل گزارش دهند تا از این به بعد لینکها را به طور کلی نادیده بگیرد.
- رتبهبندی صفحه نتایج موتور جستجوی خود را به طور منظم بررسی کنید؛
- نگه داشتن پروفایل بک لینک ها به طور درست و باکیفیت، بسیار توصیه میشود که پروفایل بک لینک هایی که دارید تا حد امکان درست باشند به عنوان مثال از سایتهای اسپم گونه و غیر مرتبط دوری کنید. همچنین ریدایرکتهای مناسب برای لینکهای شکسته به کار ببرید.
جمعبندی : الگوریتم پنگوئن گوگل
بنابر آنچه در این مقاله گفتیم، ممکن است یکی از دلایل افت ترافیک سایت، پنالتی پنگوئن باشد. در این صورت، بهتر است بکلینکهای سایتتان را بررسی کنید. اگر بک لینکها اسپم باشند، گزینه پیشنهادی حذف و یا استفاده از امکان disavow است که نشان میدهد شما مسئولیتی در قبال لینکهای اسپم ندارید.
همچنین از سایتهای خارجی که شهرتی ندارند، لینک خارجی دریافت نکنید. از انکرتکستهای داخل متن را تنوع بدهید و از پیوندهای مختلف برای ارجاع دادن به صفحات، استفاده کنید. به دنبال خرید لینک نباشید و از روشهای سئو کلاه سیاه پرهیز کنید. به هیچ عنوان به سراغ ابزارهای ساخت لینک نروید. از روشهایی مانند انتشار محتوای وایرال، پست مهمان، پاسخ دادن به سوالات در انجمنهای آنلاین و اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید تا لینکهای خارجی باکیفیت دریافت کنید. الگوریتم پنگوئن گوگل که از سال ۲۰۱۲ راهاندازی شده و تا کنون چندین بار به روز رسانی شده است، به صورت آنی سایتها را ارزیابی میکند و پس از شناسایی سایتهای متخلف، آنها را پنالتی میکند. به محض انجام اقدامات لازم برای رفع پنالتی پنگوئن گوگل، این الگوریتم سایت شما را مجددا بررسی میکند و ترافیک و رتبه سایت شما را دچار تغییر میکند.
تبلیغات میان متنی
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی