سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. اما معنای واقعی این عبارت چیست؟ و سئو مستلزم چه اقداماتیست؟ به طور خلاصه سئو بر روی افزایش رتبه سایت و کسب ترافیک ارگانیک از نتایج جستجو متمرکز است. منظور ما از ارگانیک، کسب رتبه در نتایج جستجو بدون پرداخت پول به موتورهای جستجو است.

برای رسیدن به اهداف فوق الذکر در سئو استراتژی های متفاوتی وجود دارند که برخی نسبت به مابقی موثرتر هستند. از جمله این روش ها می توان به تولید محتوا برای کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار شما تا فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. روش ها و استراتژی های سئو دائما در حال تغییر هستند، چرا که موتورهای جستجو نیز دائما الگوریتم های خود را بروزرسانی می کنند.

سئو تنها زمانی موثر خواهد بود که استراتژی های مورد استفاده نیز درست انتخاب شده باشند و به خوبی نیز اجرا شوند. بنابراین برای موفقیت در سئو هر وب سایتی، یک استراتژیست سئو باید وجود داشته باشد که شروع به بررسی وب سایت و آنالیز نتایج حاصل از آن کند. برای آنکه به درک بهتری از سئو برسید در ادامه به بررسی برخی از مهمترین نکات کلیدی در حوزه سئو پرداخته ایم.

مقدمات سئو

حال که میدانید سئو مخفف چیست، آماده اید که از دنیای سئو چیزهای بیشتری یاد بگیرید. با اینکه سئو موضوع پیچیده ایست، اما سئو در حالت کلی شامل بی نهایت استراتژی و تاکتیک است که موجب بیشتر دیده شدن وب سایت و افزایش ترافیک آن می گردد. از جهات بسیاری سئو یک تاکتیک بازاریابیست و از این حیث، تاکتیک محبوبی نیز نسبت به سایر سایرین محسوب می شود. شرکت ها همواره در حال بروزرسانی تاکتیک های خود در بازاریابی بوده تا توانایی رقابت با رقبای خود را داشته باشند.

در اینجا لازم میبینیم که توجه شما را به آمارهای زیر جلب کنیم (برگرفته از وب سایت Internetlivestats):

  • بیش از 40% جمعیت جهان از اینترنت استفاده می کنند
  • 40.000 عبارت در ثانیه در موتورهای جستجو سرچ می شوند
  • فیسبوک دارای 1.7 میلیون کاربر فعال است (شبکه های اجتماعی یکی از پارامترهای کلیدی در سئو محسوب می شوند)
  • 1.13 میلیارد کاربر روزانه در فیسبوک وارد می شوند
  • توییتر دارای 1.3 میلیارد اکانت ثبت نام شده است
  • 120 میلیون کاربر ماهانه از توییتر استفاده می کنند (500 میلیون کاربر بدون وارد شدن از آن استفاده می کنند)
  • 100 میلیون کاربر روزانه در توییتر وارد حساب کاربری خود می شوند

همانطور که مشاهده می کنید استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روزانه در حال افزایش است. با در نظر داشتن این مسئله متوجه میشویم که حضور آنلاین برای هر کسب و کاری امری ضروری است. این امر تنها به دلیل افزایش ترافیک وب سایت نیست. دقت داشته باشید که رقبای شما هر روز بر فعالیت های خود در اینترنت می افزایند و بدون توجه به این مسئله، کسب و کار شما آینده ای نخواهد داشت.

بدون اتلاف وقت، در ادامه نگاهی به استراتژی های کلیدی سئو برای کسانی که تازه با سئو آشنا شده اند می پردازیم.

استراتژی ها و تاکتیک های کلیدی سئو

همانند هر شکلی از دیجیتال مارکتینگ، تاکتیک های متفاوتی برای افزایش دیده شدن و نرخ تبدیل در سئو وجود دارد. در بازاریابی به شکل سئو، همه چیز در مورد ترافیک وب سایت و تبدیل این ترافیک به مشتری است. برای کسب ترافیک و افزایش آن قدم های اولیه ای در سئو وجود دارند:

  1. محتوای با کیفیت: هدف موتورهای جستجو ارائه نتایجی با بالاترین کیفیت، متناسب با درخواست کاربران است. در اینجا وجود محتوای با کیفیتی که متناسب با کلمات کلیدی ایجاد شده اند، امری ضروریست. منظور از کلمات کلیدی، عباراتی هستند که توسط کاربران هدف شما در گوگل، بینگ و ... جستجو می شوند. پس ار انتخاب کلمه کلیدی و تولید محتوا برای آن، نوبت به بهینه سازی صفحه شامل آن محتوا میرسد. برای انجام این کار شما می توانید به تغییراتی در عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، متن جایگزین تصاویر و محتواهای قدیمی برای درج کلمات کلیدی در آنها بپردازید.
  2. لینک ها: اعتبار وب سایت بر روی رتبه آن در نتایج جستجو تاثیر گذار است. از دید موتورهای جستجو هر چه تعداد وب سایت های معتبری که به شما لینک داده باشند بیشتر باشد، اعتبار وب سایت هم بیشتر خواهد بود. این لینک ها که تحت نام بک لینک نیز شناخته می شوند توسط راه های متنوعی دریافت می شوند. اما بایستی در این کار مراقب باشید، چرا که کسب بک لینک ها به روش های نادرست می تواند موجب پنالتی شدن وب سایت از طرف موتورهای جستجو گردد. از دید موتورهای جستجو دادن لینک از وب سایتی دیگر به وب سایت شما به منزله تایید محتوای سایت شما از طرف آن وب سایت است. با اینکه مفهوم بسیار ساده است، اما استفاده از روش های منسوخ شده در کسب بک لینک می تواند به جریمه شدن وب سایت و حذف آن از نتایج جستجو ختم شود. در هنگام کسب بک لینک دقت داشته باشید که روش شما در راستای شبیه سازی و فریب موتورهای جستجو نباشد.
  3. ساختار وب سایت: ساختار وب سایت که شامل آیتم های بسیاریست بایستی در راستای نیاز کاربران باشد. یکی از راهکارهای ابتدایی پیاده سازی لینک های داخلی در وب سایت است. بدین شکل مطالب مرتبط در وب سایت به هم لینک داده می شوند. بدین ترتیب کاربران می توانند در وب سایت به گردش پرداخته و از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل شوند. نتیجه این کار کاهش بانس ریت و افزایش احتمال تبدیل شدن کاربران به مشتری خواهد بود. منظور از بانس ریت درصدی از کاربران است که پس از مشاهده یک صفحه از سایت، آن را ترک کرده و به مشاهده صفحه دیگری از آن نمی پردازند. این پارامتر به طور غیر مستقیم بر روی رتبه سایت در نتایج جستجو تاثیر گذار است.
  4. شبکه های اجتماعی: همانطور که به واسطه آمارها نیز ذکر شد، حضور قوی در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر خوبی در سئو داشته باشد. فیسبوک و توییتر دو پلتفرم قوی برای هر نوع کسب و کاری محسوب می شوند. با این حال برای برخی کسب و کارهای به خصوص، اینستاگرام و پینترست می توانند پلتفرم های بهتری محسوب شوند. مهم نیست که از چه پلتفرمی استفاده می نمایید. در صورت اشتفاده از هر کدام، حضوری فعال در آن داشته و به طور منظمی اقدام به انتشار پست در آنها کنید. این گونه، درصد مشارکت کاربران در وب سایت شما افزایش یافته و کسب و کار شما بیشتر دیده خواهد شد.

با اینکه تاکتیک های سئو زیادی علاوه بر موارد فوق الذکر وجود دارند، اما این موارد جز مبانی سئو برای کسب رتبه حداکثری در نتایج جستجو محسوب می شوند. برای پیاده سازی استراتژی های سئو در وب سایت نیاز به ابزارهای سئو متعددی خواهید داشت و در این کار می توانید از یک مشاور سئو نیز کمک بگیرید.

همانطور که اشاره کردیم، سئو می تواند به فرایند پیچیده ای تبدیل شود و در این راستا یک مشاور سئو می تواند این فرایند را برایتان ساده سازی کند. نتیجه چنین تصمیمی این خواهد بود که شما از تناسب استراتژی های سئو با وب سایت و برند خود اطمینان حاصل خواهید کرد.

چرا سئو مهم است؟

ترافیک به دست آمده از سئو کیفیت بالایی خواهد داشت. تولید محتوا متناسب با خواسته کاربران و کسب ترافیک از این طریق می تواند با احتمال بیشتری منجر به تبدیل کاربران به مشتری شود.

سئو از دید گوگل نیز مهم است، چرا که به آن کمک می کند تا نتایج بهتری در جستجوهای کاربران به نمایش گذارد. بدون وجود سئو و الگوریتم های پیچیده، گوگل مجبور خواهد بود که وب سایت هایی را به شکل رندوم به کاربران نمایش دهد و نتیجه این کار مطمئنا از دید کاربران رضایت بخش نخواهد بود.

سئو قادر به هدف گذاری و جذب مخاطبین زیادی است. علاوه بر این با شروع سئو می توانید به ارزیابی استراتژی های خود با استفاده از پلتفرم هایی مانند گوگل آنالیتیکس بپردازید. سئو در کنار روش های بازاریابی سنتی، می تواند بخش اینترنتی کسب و کار شما را وارد مرحله جدیدی کند و از این طریق بازگشت سرمایه بالایی برای شما به همراه داشته باشد.

به همین دلیل است که بایست به سئو نه به عنوان یک هزینه، بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کرد، با ارتقا مستمر وب سایت، بازگشت سرمایه بسیار بالایی در انتظارتان خواهد بود. به عبارت دیگر سئو موجب افزایش فروش شما، بدون تحمل ریسک زیادی می گردد و نتایج به دست آمده از آن تا سالها قابل مشاهده است.

چرا صاحبین وب سایت ها از سئو استفاده می کنند؟

سئو به شما در افزایش مشتریان کمک می کند. وب سایت شما واسط بین شما و مشتریانتان است و این وب سایت هر چه قدر که خوب باشد، بدون دیده شدن کارایی نخواهد داشت. اینجاست که پای سئو به میان می آید.

با استفاده از سئو وب سایت شما به کارمند نمونه شما تبدیل می شود که موجب افزایش فروش حتی در روزهای تعطیل شما می گردد. سئو موجب دیده شدن وب سایت شما به واسطه حضور در رتبه های بالا خواهد شد. همچنین سئو در افزایش اعتبار شما بسیار موثر است.

همچنین کاربرانی که صفحات وب سایت شما را مشاهده می کنند، علاقه مند به اشتراک گذاری آن با سایر دوستان و همکاران خود می شوند. اگر صفحات وب سایت شما در صدر نتایج جستجو قرار گیرند، وب سایت شما از دید کاربران، منبع مورد اعتمادی تلقی خواهد شد.

سئو به معنای هر چه بیشتر دیده شدن است!

با اینکه پاسخ به سوال سئو، مخفف چیست، بسیار ساده است، اما شرح اینکه سئو شامل چه چیزهاییست، به هیچ وجه کار ساده ای نیست. سئو نیاز به صرف زمان، برنامه ریزی و نظارت بر نتایج به دست آمده دارد تا مطمئن شویم که همه چیز خوب کار می کند.

با اینکه شما می توانید بسیاری از تاکتیک های سئو را خود را پیاده سازی نمایید، اما سئو فرایندی در حال تغییر است و کسب صدر نتایج و ماندن در آن در حوزه های پر رقابت کار آسانی نیست. برای ماندن در صدر نتایج در حوزه های رقابتی نیاز است که از پلتفرم های دقیقی برای دنبال کردن نتایج بهره ببرید.

مدیریت سئو چیست؟

امروزه موتورهای جستجو بیش از پنجاه درصد وروردی های یک سایت را تشکیل می دهند و به همین دلیل کسب و کارهای بیشتری در حال حاضر به بهینه سازی وب سایت و مدیریت سئو علاقه نشان می دهند. چرا که این اقدامات موجب افزایش درامد آنها و بزرگتر شدن شرکتشان می گردد.

حتی اگر به تازگی با سئو آشنا شده اید، این مطلب اطلاعات لازم را برای تهیه استراتژی سئو و نحوه سرمایه گذاری در مدیریت حرفه ای سئو را در اختیارتان می گذارد. کافیست که با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو با هدف افزایش دیده شدن آن در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. در واقع سئو مجموعه ای از اقدامات می باشد که موجب افزایش ترافیک طبیعی وب سایت می شود.

سئو در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی مانند تبلیغات کلیکی (PPC)، نمی تواند یک شبه برای شما نتایج ایده آلتان را فراهم کند. نتایج حاصل از سئو نیاز به صرف ماه ها زمان برای مشاهده دارد. البته دقت داشته باشید که تحمل این زمان نسبت به ارزش نتایج آن می ارزد.

تبلیغات میان متنی/

درب شیشه ای چیست؟ یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

------------------------------------------

مدیریت سئو چیست؟

مدیریت سئو به تیم سئو شما یا شرکت سئویی اتلاق می شود که برنامه ریزی برای سئو را در اختیار دارد. مهمترین اهداف مدیریت سئو، افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش فروش و سوداوری است. از آنجا که دپارتمان های مختلف یک مجموعه غالبا دارای مسئولیت های فراوانی بوده و غالبا در مورد سئو چیز زیادی نمی دانند، بنابراین سرمایه گذاری در برونسپاری مدیریت سئو به شرکت های سئو، کار عاقلانه ایست.

در هر صورت فرد یا افراد دخیل در حوه سئو وبسایت بایستی از نحوه مدیریت سئو آگاه باشند. تنها بدین شکل است که کسب و کار شما قادر خواهد بود که در حوزه های رقابتی، درامدزا باشد.

چهار گام برای مدیریت موفقیت آمیز سئو

در صورتی که میخواهید در سئو به موفقیت برسید، نیاز است که در مدیریت سئو، برنامه ریزی صحیحی داشته باشید. حتی در صورت سپردن مدیریت سئو سایت به مجموعه رادزاد، بهتر است که از نحوه مدیریت سئو آگاه باشید.

چهار گام پشت یک مدیریت موفق در سئو شامل موارد زیر است:

1. شناخت مخاطبین

شرکت هایی که از نظر سئو برتر هستند، شناخت خوبی نسبت به مخاطبین خود دارند. آنها تحقیقات گسترده ای را انجام داده و از نیاز کاربران نسبت به خدمات و محصولات خود آگاهند. همچنین آنها از سوالات رایچ کاربران نیز مطلعند.

با صرف زمان اقدام به درک بازار هدف و پاسخ به سوالات زیر کنید:

  • محصولات یا خدمات من به کدام نیازهای کاربران پاسخ می دهد؟
  • بازار هدف من چه مشکلاتی را با دیگر رقبای من دارند؟
  • مخاطبین هدف من دارای چه ویژگی های آماری هستند؟
  • مخاطبین هدف من پس از ایجاد سوال یا نیازی برای خود سمت کدام پلتفرم میروند؟

حتی اگر به واسطه تجربه، شناختی نسبت به بازار هدف خود داشته باشید، باز هم نیاز است که به ارزیابی مجدد شناخت خود اقدام کنید. چرا که مشتریان در طول زمان دچار تغییر می شوند. در صورتی که شناخت شما نسبت به بازار هدف تاریخ گذشته باشد، این مسئله موجب شکست شما در تعیین استراتژی های سئو می گردد و کمکی به کسب و کار شما نمی کند.

2. آنالیز رقبا

آنالیز رقبا اطلاعات خوبی در چگونگی مدیریت سئو در اختیار شما خواهد گذاشت. ابن بخش از کار، جز جدایی ناپذیری از برنامه ریزی برای سئو می باشد. برای آنالیز رقبا به نوع آنها دقت داشته باشید:

  • رقبای مستقیم: کسب و کارهایی که به صورت آنلاین یا آفلاین رقیب مستقیم شما محسوب می شوند. با تهیه لیستی از آنها می توانید به بررسی حضور آنلاین ها و تخمین میزان سرمایه گذاریشان بپردازید.
  • رقبای غیر مستقیم: اینها رقبایی هستند که وب سایتشان در نتایج جستجو به ازای کلمات کلیدی مورد نظر شما دیده میشوند. این رقبا می توانند وبلاگ هایی باشند که درباره یکی از محصولات شما توضیحات بسیار خوبی ارائه کرده اند.

در صورتی که رقبای شما استراتژی مناسبی برای سئو نداشته باشند، آن وقت است که شما میتوانید با صرف هزینه کمتر به جایگاه بالای آنها دست یابید. با نگاهی به آیتم های زیر به درک بهتری از رقبا برسید:

  • بک لینک ها
  • عمر دامنه
  • وضعیت بهینه سازی
  • ارزش ترافیک
  • کلمات کلیدی هدف

ارزیابی این آیتم ها برای بسیاری از کسب و کارها چالش بزرگی محسوب می شوند. اگر در سئو تازه کار هستید، بررسی این آیتم ها برایتان بسیار سخت خواهد بود و اینجاست که کمک گرفتن از یک شرکت سئو می تواند بسیار به شما کمک کند. ما میتوانیم با تکیه بر تخصص خود به آنالیز کامل این ویژگی ها در وب سایت رقبا بپردازیم.

ما با تکیه بر ابزارهایی که در اختیار داریم می توانیم گزارش های کامل تری را در اختیارتان بگذاریم تا با استفاده از آن به مدیریت بهتر سئو بپردازید. دقت داشته باشید که غالب افرادی که به عنوان سئوکار در مجموعه ها فعالیت می کنند به این منابع دسترسی ندارند.

3. بهینه سازی وب سایت

پس از شناخت بازار هدف و آنالیز رقبا، شرکت شما آماده برای شروع فرایند بهینه سازی خواهد بود. این فرایند مطمئنا زمان بر بوده و در نتیجه بهتر است که چک لیستی از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد نمایید.

به عنوان مثال اگر وب سایت شما دارای 50 صفحه باشد، شاید برای تیم سئو شما امکان پذیر نباشد که بهینه سازی وب سایت را در یک ماه به اتمام برساند. مطمئنا تیم شما وظایف دیگری نیز بر عهده داشته و در این کار مقرون به صرفه است که از خدمات سئو سایر شرکت ها استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که مشاهده نتایج حاصل از این بهینه سازی ها نیاز به زمان دارد. انتشار هر چه زودتر محتواهای سایت موجب کسب نتیجه در زمان زودتری می گردد. در صورتی که شما خود اقدام به مدیریت سئو سایت می کنید، بر روی استفاده از کلمات کلیدی در مکان های زیر دقت کنید:

  • عنوان صفحه: این عنوان در نتایج جستجو به نمایش در می آید. این عنوان، نام صفحه شماست و بایستی به گونه ای انتخاب شود که کاربران شما را در نتایج جستجو، ترغیب به کلیک بر روی آن کند. بهتر است که از کلمات کلیدی در عنوان صفحه به صورت طبیعی استفاده نمایید.
  • متا دیسکریپشن: توضیحات این بخش در ادامه توصیفات عنوان صفحه بوده و بایستی کاربران را ترغیب به کلیک بر روی سایت شما کند. همانند عنوان صفحه بد نیست که از کلمات کلیدی در این توضیحات نیز استفاده کنید.
  • تیترها: از تیترهای مختلف در متن صفحه استفاده کرده تا محتوای آن به بخش های قابل تفکیک از هم تقسیم گردد. برای کسب نتایج بهتر می توانید از کلمات کلیدی و مشابهات آن در این تیترها استفاده کنید.
  • تصاویر: محتوای یک صفحه برای کارایی بیشتر، بهتر است که شامل تصاویر جذابی باشد. تصاویر موجب ارتقا خوانایی صفحه و درک مفاهیم پیچیده تر توسط خوانندگان می گردد. دقت داشته باشید که از کلمات کلیدی در نام فایل تصاویر و متن جایگزین آنها استفاده نمایید.
  • محتوا: محتوای صفحه همان چیزیست که کاربران شما به دنبال آن هستند. این محتوا می تواند شامل پاسخ به پرسش های آنها یا توضیحاتی درباره محصولات و خدماتتان باشد. در پاراگراف های متن محتوا بهتر است که به شکل طبیعی از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

در فرایند بهینه سازی بایستی به تمام نکات سئو توجه داشته باشید. به عبارت دیگر از استفاده افراطی از کلمات کلیدی یا تکنیک های کلاه سیاه اجتناب نمایید. چرا که این تکنیک ها مانع از نمایش وب سایت شما در رتبه های بالای گوگل می شود.

4. گزارش گیری ماهانه

سئو همانند دیگر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نیازمند داده است. با استفاده از داده ها می توان به ارزیابی موفقیت و کارایی استراتژی های سئو پرداخت. علاوه بر این، از داده ها می توان در بهبود تصمیم گیری های مرتبط استفاده نمود.

تهیه گزارشات ماهانه می تواند داده های خوبی در اختیار شما بگذارد. تیم رادزاد همواره در هر یک از پلن های سئو خود به تهیه گزارشاتی در انتهای ماه می پردازد. در صورت تهیه گزارش بهتر است که پارامترهای زیر را در نظر داشته باشید:

  • ترافیک به دست آمده از نتایج جستجو
  • رتبه وب سایت در نتایج جستجو
  • بک لینک ها
  • نرخ تبدیل کاربر به مشتری

برای دنبال کردن این معیارها و نظارت بر پیشرفت وب سایت می توانید از ابزارهای گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و Ahrefs استفاده کنید. بسته به نوع کسب و کار شما دنبال کردن برخی از این معیار ها می تواند به چالش بزرگی تبدیل شود.

تبلیغات میان متنی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت قائم الکترونیک دنبال کنند.

تبلیغات میان متنی

---------------------------------------------------------------------------------------------------