قفل کرکره برقی

قفل های برقی و ریموت دار مناسب ترین قفل کرکره برقی محسوب می شوند زیرا می توانند موجب افزایش امنیت کرکره برقی شوند. کرکره برقی از نظر کیفیت , زیبایی , امنیت و …. قابل مقایسه با درب های نسل قدیم نیست و برای افزایش امنیت آن از قفل کرکره برقی بر روی آن استفاده می شود.

قفل کرکره برقی

قفل ریموت دار از بهترین نوع قفل کرکره برقی به شما می رود. این نوع از قفل ها نه تنها بر روی کرکره برقی بلکه بر روی درب های مدیریتی و واحدهای اداری و تجاری نیز قابل نصب است. باز و بسته شدن این قفل ها به وسیله یک ریموت انجام می شود و قابلیت کنترل از راه دور را دارد.

قیمت این دست از قفل ها معمولا زیاد است اما در انواع مختلفی وجود در بازار وجود دارند که شما می توانید بر اساس نوع نیاز و بودجه خود اقدام به تهیه آن ها کنید.

مزایا استفاده از قفل کرکره برقی

استفاده از این نوع از قفل ها دارای مزایای زیادی است که در ادامه به دو مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

سهولت در باز و بسته شدن

نصب قفل بر روی کرکره برقی می تواند باز و بسته کردن آن را تسهیل کند. زیرا به وسیله ریموت کار می کند و با زدن یک دکمه می توانید درب را باز و یا بسته کنید.

امنیت بیشتر

افزایش امنیت از دیگر مزایای قفل برقی است. کرکره های برقی به خودی خود دارای امنیت زیادی هستند اما با نصب قفل های ریموت دار دسترسی سارقان را به محل غیر ممکن خواهید کرد.

اجزای تشکیل دهنده قفل برقی چیست ؟

مدار فرمان

می توان گفت تمام قفل های برقی دارای ریموت هستند. مدار فرمان از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده این قفل ها محسوب می شوند که می تواند از ریموت کنترل فرمان بگیرد و دستور باز و بسته شدن را اجرا کند.

ریموت

کار کنترل از راه دور قفل برقی را انجام می دهد و باعث راحتی کار و کنترل سریع قفل برقی می شود. این ریموت با تعریف یک سری کد مخصوص، باعث می شود به راحتی بتوان از فاصله دور کرکره برقی را باز یا بسته کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله انواع ریموت کرکره برقی را مطالعه کنید.

لامپ چشمک زن

وظیفه اصلی لامپ چشمک زن یا همان فلاشر این است که دیگران را از باز یا بسته شدن کرکره برقی مطلع سازد.

چشمی مادون قرمز

این چشمی از دو بخش فرستنده و گیرنده تشکیل شده است و نقش سنسور را در کرکره برقی دارد که اطلاعات را برای باز یا بسته کردن دریافت کند.

تکیه گاه های دوبازو

این دو تکیه گاه یکی سمت موتور و دیگری در سمت مقابل است. وظیفه این تکیه گاه ها، سهولت چرخش کرکره برقی است.

انواع قفل برقی ریموت دار

قفل های برقی ریموت دار دارای انواع مختلفی هستند که می توانید بنابر نیاز و مشخصات مورد نظر اقدام به انتخاب و خرید کنید.

قفل های ریموت دار تحت عنوان ” ریموت دار مقابل ” , ” ریموت دار کله گاوی ” , ” ریموت دار کنترلی شفتی ” و ” ریموت دار الکترومغناطیسی ” هستند که در ادامه هر کدام از آن ها را بررسی می کنیم.

قفل برقی ریموتی مقابل

قفل ریموت دار مقابل نوعی از قفل های برقی هستند که معمولا بر روی درب اتاق مدیران شرکت ها نصب می شوند. این مساله برای پیشگیری از بی نظمی در عبور و مرور است. از این قفل ها کمتر بر روی کرکره برقی استفاده می شود و بیشترین کاربرد آن در شرکت هاست. این درب ها از راه دور و توسط منشی نیز قابل باز و بسته کردن هستند. لازم به ذکر است که قفل های مقابل برو درب اتاق خواب , درب های کرکره ای ضد سرقت و امثالهم نیز نصب می شوند.

قفل برقی ریموتی کله گاوی

قفل های ریموتی کله گاوی از مشهورترین قفل های ریموتی هستند که بر روی انواع کرکره برقی نیز قابل نصب هستند. قفل های کله گاوی توسط کلید و آیفون نیز قابل باز شدن هستند اما اغلب بر روی درب آهنی و کرکره برقی پارکینگ نصب می شود. درب های ورودی منزل نیز می توانند گزینه مناسبی برای نصب این قفل ها به شمار بروند.

قفل برقی ریموتی کنترلی شفتی

قفل های برقی ریموتی کنترلی شفتی از امنیت بیشتری نسبت به قفل های مقابل برخوردار هستند و همان طور که نامش پیداشت از یک شفت تشکیل شده است .

از قفل های کنترلی شفتی در اماکنی استفاده می شود که از نظر امنیتی بسیار حساس است و نمی توان از قفل های مقابل استفاده کرد. همچنین این قفل ها می توانند جنبه زیبایی نیز داشته باشند. قفل های کنترلی شفتی قابل نصب بروی درب های کرکره برقی هستند و می توانند امنیت آن را نیز تضمین کنند.

نکته مهمی که در این قفل ها وجود دارد این است که در مواقع ضروری و اضطراری مانند قطع برق , زلزله و عواملی از این دست به طور خودکار باز می شود تا از بروز خطراتی مانند گیر افتادن افراد در مکان جلوگیری شود.

قفل برقی ریموتی الکترومغناطیسی

قفل برقی ریموتی الکترومغناطیسی از ایمن ترین قفل ها محسوب می شود که مانند مدل قبل یعنی شفتی کنترلی نیز دارای بیشترین ضریب امنیت است. یکی از محاسن و مزایای قفل های الکترومغناطیسی این است که در مواقع اضطراری به طور خودکار باز می شود تا افراد بتوانند از محیط خارج شوند. تفاوت این قفل با مدل قبل در این است که قفل های شفتی به صورت توکار نصب می شوند اما زمانی که امکان نصب آن ها نباید می توان از قفل های الکترومغناطیسی که به صورت روکار نصب می شوند استفاده کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی/

درب شیشه ای چیست؟ یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تیغه پلی کربنات

یکی از مدرن ترین تیغه های قابل استفاده در کرکره برقی تیغه پلی کربنات است .این تیغه ها شفاف هستند و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که به خوبی توانسته نیاز افراد را در این زمینه برطرف کند. در این مقاله به تیغه پلی کربنات و بررسی جوانب مختلف آن می پردازیم.

تیغه پلی کربنات چیست و چه کابرد هایی دارد؟

آیا تیغه پلی کربنات برای کرکره برقی مناسب است؟ کرکره برقی از نیازهای امروز است و بسیاری از کسب و کارها و حتی منازل از درب کرکره برقی استفاده می کنند. این میزان استقبال به دلایل مختلفی اعم از امنیت و زیبایی است. تیغه های مختلفی برای بکار گیری در کرکره برقی موجود است که در این مقاله قصد داریم به یکی از بهترین آن ها اشاره کنیم و آن هم تیغه پلی کربنات است.

همان طور که نام این تیغه پیداست از مواد پلی کربنات ساخته شده و جزو تیغه های شفاف به شمار می رود. پلی کربنات می تواند موجب افزایش مقاومت تیغه ها در برابر ضربات و حریق شوند. قابلیت تحمل دمای بالا در تیغه های پلی کربنات موجب شده که از آن ها در اماکن عمومی و پر تردد استفاده شود زیرا ضد حریق بودن موجب افزایش امنیت آن شده است.

مورد دیگری که می توان از آن نام برد نشکن بودن آن است. این ویژگی به علاوه مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم به خوبی نشان می دهد که تیغه های پلی کربنات گزینه مناسبی برای استفاده در کرکره برقی هستند.

چرا تیغه پلی کربنات گزینه مناسبی برای کرکره برقی است؟

عوامل بسیار زیادی موجب شده تا تیغه های پلی کربنات گزینه مناسبی برای استفاده در کرکره برقی باشند. به چند مورد اشاره کردیم و برای تکمیل بحث در ادامه نیز به مهم ترین ویژگی های این تیغه های شفاف اشاره می کنیم.

استحکام

استحکام بالای این تیغه ها می تواند امنیت آن را به میزان چشم گیری افزایش دهد. این استحکام به دلیل ماده پلی کربنات است که در ساختار آن بکار رفته است. استحکام این تیغه به قدری زیاد است که از آن به عنوان تیغه نشکن و ضد ضربه نیز یاد می شود.

ضد اشعه فرابنفش

از مهم ترین کاربردهای این در اماکنی است که لازم باشد درون مکان رویت شود. این تیغه ها به دلیل شفاف بودن در مکان هایی مانند بانک نصب می شوند و باید به دلایل امنیتی درون بانک به وسیله چشم رویت شود. علاوه بر بانک بسیاری از کسب و کارها مانند گل فروشی ها نیز از این تیغه ها استفاده می کنند. این تیغه ها می توانند از ورود اشعه فرابنفش به محیط جلوگیری کند و از ایجاد خسارت و خراب شدن اجناس پیشگیری خواهد شد.

امکان حک لوگو به وسیله لیزر

این تیغه ها این قابلیت را دارند که لوگوی کسب و کار شما به وسیله لیزر بر روی آن حکاکی شود. این مساله می تواند جنبه تبلیغاتی برای شما داشته باشد و موجب جلب مشتری و زیبایی کرکره برقی نیز خواهد شد.

ثبات و عدم لغزش

کرکره برقی که با تیغه های پلی کربنات نصب می شود در هنگام باز و بسته شدن دارای بیشترین ثبات و کم ترین لغزش است. این مساله می تواند موجب عدم تولید صدای نا بهنجار در محیط و آسایش ساکنین شود. و در نتیجه عمر آن نیز افزایش پیدا می کند. زیرا زمانی که تیغه دارای لغزش است به سرعت دچار استهلاک می شود.

تنوع بالا

این تیغه ها دارای تنوع بسیار گسترده ای است. محبوب ترین رنگ ها شامل مسی , برنزی , آبی است که البته در سایر طرح ها و رنگ های اکرولیک نیز قابل تولید هستند. به همین دلیل بسیاری از مشاغل و کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند. یکی دیگر از انواع این تیغه ها ، نوع شفاف آن است. برای اطلاعات بیشتر از کرکره برقی پلی کربنات شفاف می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

ضد گلوله

شاید برای شما هم جالب باشد اگر بدانید که علاوه بر جلیقه ضد گلوله درب ضد گلوله هم وجود دارد ! تیغه های پلی کربنات به دلیل ساختاری که دارند ضد گلوله می باشند و امنیت آن ها به مراتب بیشتر از درب های معمولی است. از این تیغه ها در اماکنی که نیاز به امنیت بالایی دارند مانند کلانتری ها استفاده می شود.

غیر قابل اشتعال

درب کرکره ای با این تیغه ها دارای بیشترین مقاومت در برابر حریق است. علاوه بر این عدم سرایت آتش به محیط مجاور نیز یکی دیگر از خصوصیات این تیغه محسوب می شود. اگر در مکانی درب کرکره برقی با این تیغه ها نصب شود در هنگام بروز آتش سوزی و تا زمان رسیدن آتش نشانان ساکنین در امنیت خواهند بود.

اشکال مختلف

این تیغه ها با دو مدل در بازار موجود هستند که می توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. تیغه های تخت و تیغه های S از نمونه های آن هستند که هر کدام دارای کاربرد و زیبایی است.

قیمت

قیمت این تیغه نسبت به تیغه های آلومینیومی بالاتر است و باید قبل از انتخاب و خرید آن ها بودجه خود را بررسی کنید. اما به طور کلی مزایایی که این تیغه دارد قابل مقایسه با تیغه های معمولی نیست و پرداخت هزینه بیشتر ارزش خواهد داشت.

مقاوم در برابر عوامل محیطی

تیغه ها علاوه بر تمام مزایایی که دارد به شدت در برابر عوامل محیطی و جوی مقاومت بالایی دارد. در نسل قدیم درب ها که معمولا به صورت آلومینیومی بودند این ویژگی وجود نداشت و درب بعد از گذشت مدت زمان کوتاه زیبایی خود را از دست می داد و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شد. اما نسل جدید تیغه ها که گزینه مناسبی برای انواع مشاغل هستند در برابر جذب رطوبت , پوسیدگی , فرسایش و بسیاری از عوامل منفی جوی هستند.

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت قائم الکترونیک دنبال کنند.

تبلیغات میان متنی

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تنظیم کرکره برقی

تنظیم کرکره برقی از جهات مختلفی انجام می شود. یکی از این جهات تنظیم حد بالا و پایین است. اگر به هر دلیلی اقدام به تنظیم در خصوص حد بالا و پایین نکنید موتور به شدت آسیب می بیند زیرا موتور کرکره نمی تواند تشخیص دهد که در چه حدی باید متوقف شود. در این مقاله به بررسی این تنظیمات خواهیم پرداخت.

تنظیم کرکره برقی

یکی از موارد مهم در تنظیم کرکره برقی تشخیص حد بالا و پایین است تا کرکره در مناسب ترین زمان متوقف شود و آسیبی به آن و موتورش نرسد. موتور کرکره برقی در دو نوع مختلف در بازار وجود دارد که در هر دو مدل باید این تنظیمات اعمال شوند.

انواع موتور کرکره برقی

فارغ از این که موتور کرکره برقی از کدام نوع است باید تمام تنظیمات آن به نحو احسن انجام شود. ابتدا به این دو مدل اشاره می کنیم سپس نحوه تنظیم را آموزش خواهیم داد.

موتور توبلار

موتور توبلار برای کرکره برقی هایی ستفاده می شود که کاربرد عادی و روزانه دارند. به طور مثال برای درب منازل و پارکینگ های شخصی می توان از آن ها استفاده کرد. موتورهای توبلار که به موتورهای لوله ای نیز شناخته می شوند و قابل نصب بر روی درب هایی با ابعاد کوچک هستند و اگر تردد زیادی در محیط انجام نمی شود می توانید از آن ها بر روی کرکره برقی استفاده کنید. موتورهای توبلار قابلیت تحمل وزن زیادی را ندارند و قدرت آن ها بر اساس نیوتن متر محاسبه می شود.

موتور ساید

مورتوهای ساید که به نام موتورهای صنعتی شناخته می شوند در مکان هایی نصب می شوند که تردد در آن ها زیاد است و همچنین ابعاد بزرگ درب را می توانند تحمل کنند زیرا واحد قدرت آن ها بر اساس کیلو گرم محاسبه می شود. این نوع از موتورها را بسیار کم صدا هستند و هنگام باز و بسته شدن کم ترین صدا را از خود تولید می کنند که می تواند موجب آسایش اطرافیان باشد. موتور ساید عمر طولانی تری نسبت به موتور توبلار دارد.

برای اطلاعات بیشتر از اجزای موتور کرکره برقی می توانید دیگر مطالب ما را نیز مطالعه کنید.

تنظیم کرکره برقی برای حد بالا و پایین

بعد از شناخت دو مدل رایج در خصوص موتور کرکره برقی نوبت به تنظیمات آن می رسد. تنظیم کرکره برقی برای حد بالا و پایین به این معنی است که چه فاصله ای را برای باز شدن ( حد بالا ) در نظر بگیریم که کرکره برقی به سقف برخورد نکند. و مناسب ترین فاصله برای حد پایین ( بسته شدن ) چقدر است. در صورتی که این تنظیمات را بر روی کرکره برقی اعمال نکنیم موجب خراب شدن زود هنگام آن خواهد شد زیرا کرکره یک وسیله برقی است و نمی تواند به خوبی تشخیص دهد که چه زمانی باید از حرکت باز ایستد و این تنظیم را از تنظیمات مهم کرکره برقی می دانند.

نحوه تنظیم کرکره برقی در انواع موتور

تنظیم کرکره برقی در انواع موتور با یکدیگر متفاوت است و نمی توان از یک ورش برای هر دوی آن ها استفاده کد. در ادامه به روش تعیین حد بالا و پایین برای موتور ساید و توبولار اشاره می کنیم.

نحوه تنظیم حد بالا و پایین در موتور ساید

موتور ساید با این که یک موتور صنعتی محسوب می شود و وزن و امکانات بیشتری نسب به موتور توبلار دارد اما نحه تنظیم حد بالا و پایین در آن راحت از مدل توبلار است. بدین منظور بر روی موتور دو عدد مهره مشاهده می کنید که برای تنظیم هر دو حد بر روی آن تعبیه شده اند. شما باید مهره ها را طوری تنظیم کنید که در هنگام عبور کرکره از آن ناحیه مهره به جریان برق فشار وارد کند و جریان برق به موتور قطع شود. در این هنگام کرکره در جایی که مهره ها تنظیم شده اند از حرکت باز می ایستد. مهره ها را به نحوی تنظیم کنید که حداقل 20 سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد و کرکره به سقف نچسبد.

نحوه تنظیم حد بالا و پایین در موتور توبلار

نحوه تنظیم حد بالا و پایین در موتور توبلار با موتور ساید متفاوت است. بدین منظور دو دکمه را بر روی موتور توبلار مشاهده می کنید. این دکمه ها دو جهت را به شما نمایش می دهند که شامل جهت مثبت و جهت منفی است. همان طور که واضح است یکی از دکمه ها برای حد بالا و دیگری برای حد پایین کرکره برقی در نظر گرفته شده اند.

حد پایین

در مرحله اول برای تنظیم کرکره برقی ابتدا حد پایین را تنظیم می کنیم. بدین ترتیب که در ابتدای امر به وسیله ریموت کنترل کرکره برقی را بالا می بریم. سپس آن را به سمت پایین می بریم. در این هنگام باید دکمه ای که برای تنظیم حد پایین در نظر گرفته شده را به سمت منفی چرخش دهیم. بعد از چرخاندن کرکره برقی از حرکت باز می ایستد. کاری که باید انجام دهیم این است که همان دکمه به تدریج از حالت منفی به حالت مثبت تغییر جهت دهیم. کرکره به حرکت خود ادامه می دهد و زمانی که کرکره به حد مورد نظر رسید چرخش را متوقف می کنیم.

حد بالا

مراحل قبل را در خصوص تنظیم حد بالا نیز انجام می دهیم. ابتدا درب را به وسیله ریموت کنترل بالا می بریم. سپس به سراغ دکمه می رویم و آن را به سمت منفی چرخش می دهیم. هنگامی که کرکره برقی از حرکت ایستاد باید دکمه به سمت مثبت چرخانده شود. اجازه می دهیم به حرکت خود ادامه دهد. بهترین زمان برای متوقف کردن آن زمانی است که سه پره از کرکره بیرون بماند. سپس چرخش را متوقف می کنیم.

مابعی برای مطالعه بیشتر

seokar7.blogsky.com

http://seo-webdesign7.loxblog.com

https://seokar7.persianblog.ir

http://seowebmaster7.sitearia.ir

https://5de60d66b1733.site123.me

seokar.blog4ever.com

http://seokar55.rozblog.com