جک برقی یکی از انواع وسیله ها برای باز و بسته شدن درب ها می باشد که در این مقاله به توضیحی مفید درباره جک برقی چیست میپردازیم. امروزه با پیشرفت علم و صنعت میلیون ها نفر از راحتی سیستم های درب، در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و کارخانجات استفاده می کنند.

جک برقی وسیله ای است که با انرژی الکتریکی و برق کار می کند و زمانی که برق قطع شود، جک برقی از کار می افتد و دیگر بایستی در را به طور دستی باز و بسته نمایید. در حال حاضر جک برقی طرفداران زیادی پیدا کرده است در واقع در هر سازمانی قابل استفاده می باشد. در قیمت های مختلف و وزن های متفاوت در بازار وجود دارد. و نیز جک برقی در زمان صرفه جویی می کند.در درب اتوماتیک جک برقی وظیفه باز نمودن در را به صورت اتوماتیک به عهده دارد. جک برقی توسط چشم هایی که در آن گذاشته شده است هنگامی که درب در حال باز و بسته شدن باشد، در صورت وجود داشتن مانع آن را متوجه می شودو از برخورد کردن در به مانع جلوگیری می کند.

جک برقی پارکینگی، مناسب برای درب های تک لنگه و دو لنگه (با ابعاد، وزن و ترددهای مختلف) می باشد.
با توجه به مزایا و کارایی این نوع از جک های برقی، بسیاری از کاربران سیستم های درب اتوماتیک تقاضای نصب درب های اتوماتیک تک لنگه و دو لنگه را دارند.

درب اتوماتیک تک لنگه :

فضای نود درجه ای باز شو رادر اختیار ما قرار می دهد. این مدل از جک برقی در محل هایی استفاده می شود که از یک طرف فضای باز کافی وجود داشته باشد. جک لولایی تک لنگه در ورودی های ساختمان ها و پارکینگ هایی استفاده می شوند که فضای کافی برای باز شدن درب در دو طرف وجود نداشته باشد.

درب اتوماتیک دو لنگه :

درب اتوماتیک دو لنگه در ساختمان هایی که از هر دو سمت پارکینگ فضای اضافی برای باز شدن درب وجود دارد به کار برده می شود.قابلیت باز شدن درب اتوماتیک دو لنگه توسط جک بازویی و جک زیر سطحی می باشد. هر کدام از جک های برقی با در نظر گرفتن موقعیت درب در ساختمان استفاده می شود.

نحوه ی انتخاب کردن جك پاركينگ دو لنگه و تک لنگه :

عامل مهم انتخاب نوع دستگاه در دربهای اتوماتیک لولائی(دو لنگه و تک لنگه ) وزن، عرض هر لنگه درب و تردد روزانه (تعداد دفعات باز و بسته شدن در روز) می باشد.

انواع جک برای درب لولائی :

جک های هیدرولیکی :

توسط فشار روغن کار می کند. در درب هایی با عرض زیاد و سنگین و همچنین تردد بالا کاربرد دارد (مجتمع های مسکونی، اماکن صنعتی و…). در درب های هیدرولیکی به منظور داشتن امنیت و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می نماییم.

جک های الکترومکانیکی :

توسط نیروی مکانیکی و چرخ دنده کار می کند. در درب هایی که سبک هستند و عرض و تردد آن ها کم می باشد استفاده می شوند (ساختمان های مسکونی با تعداد واحد پایین).

به خاطر بسپارید جک های برقی همانند تمام سیستم ها از اجزای گوناگون تشکیل شده است.

این اجزا عبارتند از :

  1. دوعدد بازو که بر روی درب نصب می شود.
  2. مرکز کنترل که همه ی تنظیمات جک پارکینگ از این طریق انجام می شود (اندازه زاویه باز شو ،سرعت باز شو و…)
  3. ریسیور که ریموت کنترل جک های پارکینگی از این راه کد می گیرند و عمل می نمایند.
  4. چراغ هشدار دهنده که در زمان باز یا بسته شدن درب روشن می شود و در مکانی نصب می شود که در معرض دید باشد.
  5. چشمی که برای به وجود آمدن امنیت هنگام بسته شدن درب و برخورد درب با خودرو و عابر جلو گیری می کند. چشمی های جک برقی دارای مادون قرمز هستند و اگر مانع در بین در پارکینگ مثل وجود اتومبیل ، عابر و … وجود داشته باشد از باز و بسته شدن درب جلوگیری می کند .چشمی ها جزو اصلی و لازم برای نصب جک برقی هستند.
  6. ریموت کنترل
  7. قطعات فلزی نصب

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شاید برایتان جالب باشد با چند عیب یابی و تعمیر رایج جک برقی آشنا شوید :

  1. هنگامی که موتور کار نمیکرد: یک سیم از داخل قطع می باشد.
  2. زمانی که موتور داغ کرد: اگر برای بار اول داغ کرد استاتور موتور دارای ایراد می باشد.
  3. زمانی که موتور صدای بلندی دارد:بلبرینگ ها خشک یا از فرم خارج شده یا بدنه روتور و استاتور باهم اصطکاک دارند ،پیچ بدنه محکم نیست یا روتور درست در جای خود قرار نگرفته است.
  4. اگر موتور در جا کار کند: کلید خلاص کن بیرون می باشد و یا محور کلید خلاص کن خم شده ،سیستم انتقال قدرت گریبکس به پیستون هرز است.

چگونه از سالم بودن موتور اطمینان پیدا کنیم ؟

برای این کار ابتدا مولتی متر را در مدار اهم میگذاریم، سیم موتور نسبت به سیم مشترک باید بین 70 تا 90 باشد اگر 0 یا بالاتر باشد نشان دهنده سیم پیچ موتور است.
راه دیگر این است که دو سیم خازن به سیم قهوه ای و سیاه موتور وصل کنیم یک بار سیم خاکستری را همراه با قهوه ای به 220 ولت برق وصل کنیم و یک بار هم سیم سیاه را باید در هر دو صورت موتور در یک جهت گردش کند.

جک برقی همان طور که از نامش پیداست با به کار گیری از انرژی الکتریکی برای باز و بسته کردن درب استفاده می شود. این روزها درب هایی که به کمک جک های برقی باز و بسته می شوند جای درب های معمولی را گرفته اند و نه فقط در ساختمان های مسکونی، بلکه در ادارات و ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از جک های برقی باز و بسته کردن درب پارکینگ را بسیار آسان کرده است و برای این کار به صرف زمان کمتری نیاز است. در واقع در صورت استفاده از جک های پارکینگی می توان بدون پیاده شدن از ماشین درب را به کمک فشردن دکمه ای باز و بسته کرد. این جک های هم برای درب های تک لنگه و هم برای درب های دو لنگه مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله وبسایت ساختمون در مورد انتخاب جک پارکینگی مناسب برای درب های تک لنگه و دو لنگه ابتدا به معرفی هر کدام از آن ها و مدل های مختلف شان خواهیم پرداخت.

6840

درب های اتوماتیک تک لنگه

درب های اتوماتیک تک لنگه به صورت نود درجه باز می شوند. این درب ها برای پارکینگ هایی مورد استفاده قرار می گیرد که فضای لازم برای باز شدن درب از دو طرف وجود نداشته باشد. البته باید برای همان یک لنگه فضای کافی باشد.

درب های اتوماتیک دو لنگه

از نامش پیداست. این درب ها دارای دو لنگه هستند که از وسط هر کدام نود درجه باز می شوند. این درب ها در فضایی باید مورد استفاده قرار بگیرند که فضای کافی برای باز شدن درب از دو طرف باشد. مثلا ورودی ساختمان هایی که فضای کافی و حیاط و پارکینگ بزرگ دارند و یا مجتمع های تجاری بزرگ و کارخانه ها که دارای فضای مورد نیاز برای این درب ها هستند.

برای درب های تک لنگه و دو لنگه چه نوع جک برقی مناسب است

عواملی که روی انتخاب جک برقی مناسب برای درب های تک لنگه و دو لنگه تاثیر گذار است وزن درب و تعداد دفعات باز و بسته شدن آن در یک بازه زمانی مشخص (مثلا یک روز) است.

6841

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت قائم الکترونیک دنبال کنند.

تبلیغات میان متنی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

انواع جک های برقی

از انواع مختلف جک های پارکینگی می توان به جک برقی هیدرولیکی و جک برقی الکترومکانیکی اشاره نمود. کارکرد جک برقی هیدرولیکی با فشار هوا و روغن است. این جک ها نسبت به انواع الکترومکانیکی قوی تر هستند و سرعت بالا تری دارند و می توان از آن ها برای درب های سنگین استفاده کرد. علاوه بر این ها چون طول عمر بیشتری هم نسبت به جک های الکترومکانیکی دارند قیمت شان هم گران تر است. یک مزیت دیگر جک های هیدرولیکی نسبت به انواع الکترومکانیکی هزینه نگهداری و تعمیرات کم تر است. البته جک های الکترومکانیکی هم مزایای خاص خود را دارند و مجموعه ای از عوامل است که هنگام انتخاب آن ها باید مورد توجه قرار بگیرد. جک های هیدرولیکی و الکترومکانیکی هم کدام طرفداران و کاربران خاص خود را دارند. جک برقی الکترومکانیکی برای مکان هایی که رفت و آمد در آن ها کم است مثل ساختمان های مسکونی بسیار مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای درب های سبک هم از این نوع جک های برقی استفاده می شود. نیروی مکانیکی و چرخ دنده اساس کار این نوع جک برقی است.

6842

جک های پارکینگی از چه اجزایی تشکیل شده اند

به طور کلی جک های پارکینگی دو بازو دارند که روی درب ها نصب می شوند.
یک چراغ هشدار دارند که در قسمتی از درب نصب می شود که در معرض دید باشد. هنگام باز و بسته شدن درب این چراغ روشن خواهد شد.
برای حفظ امنیت، در روی درب ها چشمی نصب می شود. عملکرد چشمی به این صورت است که اگر هنگام بسته شدن درب جسم و یا خودرو از مقابل آن چشمی عبور کند درب خود به خود دوباره باز می شود و از برخورد جلوگیری خواهد شد.
جک های مذکور دارای ریموت برای کنترل و باز و بسته کردن درب های پارکینگ هستند.
زاویه باز شدن درب ها و همچنین سرعت باز و بسته شدن و دیگر عوامل نیاز به تنظیمات دارد که مرکز کنترل جک های برقی، این وظیفه را بر عهده دارد.

6843

برخی ویژگی های جک های پارکینگی که با یکدیگر متفاوت است

برخی از جک ها تایمر دارند و اگر دکمه باز و بسته شدن زده نشود سر یک زمان مشخص درب بسته خواهد شد. جنس چرخ دنده ها در جک ها می تواند از انواع پلاستیکی و یا فولادی باشد. ولتاژ مورد استفاده در جک ها می تواند 220 یا 24 ولت باشد. زاویه باز شدن درب هایی که جک های مذکور روی آن نصب شده است می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. برخی جک های پارکینگی این قابلیت را دارند که سرعت باز و بسته شدن در ابتدا و انتها را کنترل کرد. مثلا سرعت بسته شدن درب مقدار معینی است ولی هنگامی که درب می خواهد بسته شود سرعت کاهش پیدا می کند. این باعث می شود بسته شدن درب ایجاد صدای مزاحم نکند و در اصطلاح درب ها به هم نکوبد.